۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۷۳۸۱۷۷
رئیس شورای شهر کاشان:

آیت الله کاشانی محور مبارزه با استعمار انگلیس و استبداد بود

آیت الله کاشانی محور مبارزه با استعمار انگلیس و استبداد بود
اصفهان- هاشمی طاهری با اشاره به اینکه آیت الله کاشانی محور مبارزه با استعمار انگلیس و استبداد بود، گفت: آیت الله کاشانی در ملی شدن صنعت نفت نقش اصلی را داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، علی هاشمی طاهری پیش ظهر امروز در یکصد و سی نهمین جلسه رسمی شورای شهر کاشان، با گرامیداشت روز بزرگذاشت آیت‌الله سیدابوالقاسم کاشانی، گفت: آیت الله کاشانی با ملی شدن صنعت نفت خدمت بزرگی کشور و ملت ایران داشت.

وی با اشاره به اینکه آیت الله کاشانی محور مبارزه با استعمار انگلیس و استبداد بود، افزود: نقش آیت الله کاشانی در انقلاب ۱۹۲۰ عراق، قیام تاریخی ۳۰ تیرسال ۱۳۳۱و ملی شدن صنعت نفت را که نقش اصلی را داشت از نقاط عطف سیاسی این عالم وارسته محسوب می‌شود.

هاشمی طاهری با بیان اینکه مبارزات این مجاهد در عرصه‌های سیاسی در دوران پهلوی نام او را به عنوان مجاهدی نستوه در تاریخ سیاسی معاصر ایران به ثبت رسانده است، گفت: یکی از اعضای برجسته جناح مذهبی جبهه ملی بود که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مبارزاتی جدی علیه استعمار داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان اظهار داشت: مبارزات آیت الله کاشانی در عرصه‌های سیاسی در دوران پهلوی نام او را به عنوان مجاهدی نستوه در تاریخ سیاسی معاصر ایران به ثبت رسانده است.

هاشمی طاهری در ادامه به سالروز پذیرش قطعنامه در ۲۷ تیرماه اشاره کرد و از آن به عنوان یکی تصمیمات مهم و حیاتی برای کشورنام برد و گفت: پذیرش قطعنامه از سوی امام خمینی(ره) درشرایط سختی بود که مجبور به پذیرش آن شد به طوری که از آن به عنوان نوشیدن جام زهر نام برد.

وی همچنین با تبریک روز بهزیستی و تامین اجتماعی گفت: این دو نهاد خدمتگذار به مردم در بطن جامعه هستند که خدمات بسیار زیاد و قابل توجهی به جامعه دارند، به ویژه بهزیستی که نیازمند حمایت‌های بیشتری ازسوی مؤسسات خیریه برای تحت پوشش قراردادن جامعه هدف است.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان افزود: درصد بسیاری از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که خدمات شایان توجهی به بیمه شدگان تحت پوشش خود که از اقشار زحمت کش جامعه هستند دارند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات