۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۷۳۸۵۲۶
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه مطرح کرد؛

بزرگی مقام امام حسین اهل بیت و یاران ایشان در کتب اهل سنت

بزرگی مقام امام حسین اهل بیت و یاران ایشان در کتب اهل سنت
کرمانشاه ـ ماموستا مرادی گفت: بزرگی مقام امام حسین(ع)، اهل بیت و یاران ایشان در کتب اهل سنت اظهر من‌الشمس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا ملاعبدالرحمن مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در سخنانی اظهار داشت: ماه محرم از دیدگاه اهل سنت یکی از چهار ماه حرام است که در اسلام جنگ و کشتار در آن دو برابر گناه دارد.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: خداوند در آیه ۳۶ سوره توبه می‌فرماید: در این چهار ماه که به‌عنوان ماه‌های حرام معرفی شده‌اند، به نفس خویش ستم روا ندارید.

ماموستا مرادی گفت: در دوران قبل از اسلام میان اعراب گاهی تا سال‌ها بدون وقفه نزاع و کشتار حاکم بود که چهار ماه را تعیین کردند تا آن‌ها دست از کشتار بردارند و به زندگی هم برسند و با آمدن اسلام به‌عنوان دین موافق صلح و مخالف خون‌ریزی، این روش مورد پسند و تاکید الهی و نبوی قرار گرفت.

این عالم اهل سنت افزود: ماه محرم یکی از چهار ماه حرام، ذی‌القعده، ذی‌الحجه و رجب هم دیگر ماه‌های حرام هستند.

وی ادامه داد: در دوران اول اسلام این آیات مبارک نازل شد و به آن عمل می‌شد اما تاریخ اسلام شاهد خوشی‌ها و ناخوشی‌هایی بوده و در ماه محرم که یکی از آن ناخوشی‌ها یا بهتر بگویم تلخ‌ترین حادثه در روز نهم و دهم یعنی تاسوعا و عاشورا و جریان شهادت سرور جوانان بهشت امام حسین(ع) و یاران با وفایشان روی داد.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه افزود: تاریخ اسلام پس از دعوت مردم کوفه از امام حسین(ع) وقتی دانستند ایشان با یزید بعیت نکرده، حرکت امام به ‌سوی کوفه، اطلاع یزیدیان از حرکت ایشان، شهادت پسر عمو و نماینده ایشان مسلم ابن عقیل، شاهد بدترین حرکتی بود که نسبت به بهترین مردم روی سرزمین در آن دوران رخ داد که همانا به شهادت رساندن امام حسین (ع) و یاران و خانواده ایشان است.

ماموستا مرادی گفت: حادثه ناگوار کربلا و اهانت به ساحت امام حسین علیه السلام چه در تاریخ شیعه، چه در تاریخ و عقاید اهل سنت، محکوم و عاملان آن مورد نفرین و نفرت قرار گرفتند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تصریح کرد: بزرگی مقام امام حسین (ع)، اهل بیت و یاران ایشان در کتب اهل سنت اظهر من‌الشمس است همچنین حقانیت حرکت و امامت ایشان در مقابل یزید و فضل خود حضرت امام حسین (ع) که جزء اهل بیت و حتی در زمره اصحاب پیامبر بودند، از این قاعده مستثنی نیست.

ماموستا مرادی خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) درباره امام حسین (ع) فرمودند: حسن و حسین سرور جوانان بهشت هستند، یعنی از آدم تا آخرین نفر از اهل بهشت این بزرگی اولاد پیامبر را درک خواهند کرد که این بزرگ‌ترین افتخار امت محمدی بوده و از طرفی هم شهادت ایشان توسط سپاه شام و یزیدیان و دستور عبیدالله ابن زیاد لکه ننگی بود که تا روز قیامت در تاریخ خود به ثبت رساندند.

وی افزود: انتقام‌جویی الهی از قاتلان امام حسین (ع) و شهدای کربلا و بلند شدن نام آن‌ها در تمام دنیا تا قیام قیامت از حقانیت شهدای کربلا خبر می‌دهد.

ماموستا مرادی اذعان کرد: امام حسین (ع) برای احقاق حق و دوری از ظلم وستم یزید قیام کردند و ما مسلمانان هم باید در مقابل منکرات و ستم‌های جامعه بشریت سکوت اختیار نکنیم ولو به قیمت جان ما تمام شود.

وی افزود: انتظار می‌رود همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند مداحان و خطبا با کلمات توهین‌آمیز به عقاید اهل سنت حمله نکنند و سبب تفرقه و تنش نشوند زیرا اهل سنت خود از حامیان و محبان اهل بیت و امام حسین (ع) هستند و از طرفی هم تمام فضائل و مناقب امام حسین (ع) و ذکر مقتل و شهدای کربلا در کتب ما موجود بوده و ما اهل سنت نه ناصبی هستیم نه خوارج بلکه محب و دوست‌دار اهل بیت و امام حسین (ع) هستیم.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه خاطرنشان کرد: اگر ما اهل سنت برای اهل بیت (ع) مراسم عزاداری نداریم به‌معنی‌عدم دوستی ما نسبت به اهل بیت نیست زیرا این قضیه به عرف و عادات ما مربوط می‌شود که از گذشته‌ها تاکنون این کار در میان ما رواج نداشته اما به‌معنای بی‌اهمیتی قضیه عاشورا نیست بلکه اهل سنت برای هیچ کسی مراسم عزا و سینه‌زنی ندارد./1400/

ارسال نظرات