۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۷۳۸۶۸۰

گزارشی از فعالیت های فرهنگی تربیتی مکتب الصادق اصفهان

گزارشی از فعالیت های فرهنگی تربیتی مکتب الصادق اصفهان
اصفهان ـ فدایی با اشاره به رویکرد تخصصی مکتب الصادق(ع) اصفهان گفت: حمایت از دانش آموزان نیازمند و تهیه و توزیع ۱۵ هزار بسته معیشتی از اقدامات مکتب الصادق(ع) اصفهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، مهدی فدایی رییس قرارگاه محرم مرکز فرهنگی مکتب الصادق(ع) اصفهان، با اشاره به فعالیت دو دهه‌ای این مرکز، گفت: تلاش کرده‌ایم هیأت به سمت تخصصی کار کردن و ارتقای شرایط کمی و کیفی پیش برود، استفاده از سخنرانان و مداحان مطرح کشور بخشی از این فعالیت‌ها بوده است.

وی در ادامه افزود: نزدیک به ۶۰۰ ساعت شورای هم اندیشی در خصوص برگزاری جلسات و برنامه‌های ماه محرم انجام شده است و امسال نمایشگاهی کامل تحت عنوان ۱۵ سال همراهی و همگامی مردم با مکتب الصادق(ع) برپا خواهد شد. همچنین در کنار برنامه‌های مختلفی که در زمان برگزاری مراسم در نظر گرفته شده است مهدکودک تخصصی برای کودکان در نظر گرفته شده است و مربیان متخصص و آموزش دیده در این مجموعه فعالیت خواهند کرد.

فدایی با تأکید بر توجه مرکز فرهنگی مکتب الصادق(ع) به مباحث فنی، ایمنی، بهداشتی و امنیتی در برگزاری مراسمات اظهار کرد: نیروهای فنی مجموعه برخاسته از همین مرکز فرهنگی هستند و فعالیت‌هایی که در این مجموعه انجام می‌دهند کاملا جهادی است، همچنین در دهه اول محرم تیم‌های تخصصی به آموزش خدام مراسمات ما در دهه دوم می‌پردازند تا بتوانیم به بهتر روش خدمتگزار مردم باشیم.

رییس قرارگاه محرم مرکز فرهنگی مکتب الصادق(ع) اصفهان خاطرنشان کرد: مکتب الصادق(ع) اصفهان فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و خیریه مختلفی دارد از جمله حمایت حدود ۲۰۰ دانش آموز نیازمند و تهیه ۱۵ هزار بسته معیشتی از اقداماتی است که در این مرکز انجام شده است، موارد آموزشی نظیر مهدکودک در راستای رویکردهای تربیتی مجموعه مکتب الصادق(ع) با حضور حدود ۱۲۰ دانش آموز از دیگر اقدامات این مجموعه است.

وی از آزادی ۳ زندانی جرایم غیرعمد با حمایت مکتب الصادق(ع) خبرداد و تصریح کرد: فعالیت‌های اردویی، ورزشی، محافل شهدا، دوره‌های مختلف آموزشی و تربیتی حلقه‌های مختلف فرهنگی تربیتی مجموعه از اقداماتی است که در راستای اهداف فرهنگی تربیتی مجموعه برگزار شده است‌.

فدایی با بیان اینکه تلاش مجموعه مکتب الصادق(ع) بر این مبنا بوده است که وابستگی مالی به بیرون از مجموعه نداشته باشد، عنوان کرد: واحد خواهران مکتب الصادق(ع) با عنوان مهدا که اختصار مکتب هم افزایی دختران ایران است مشغول به فعالیت‌های تخصصی در حوزه خواهران است که حدود ۴۵۰ خواهر در این مجموعه فعالیت دارند و ۳۵۰۰ دختر نوجوان جذب این مجموعه شده است‌.

مهدکودک مکتب الصادق(ع) متفاوت از سایر مراکز فرهنگی است

در ادامه این نشست، مسعود ادیبی مدیر اجرایی مرکز فرهنگی مکتب الصادق(ع) اصفهان، به برگزاری نمایشگاهی با فضایی بالغ بر ۵۰۰ متر در کنار مراسمات دهه دوم محرم این مرکز اشاره کرد و گفت: مرکز فرهنگی مکتب الصادق(ع) صرفاً یک هیأت نیست بلکه فعالیت‌های فرهنگی تربیتی گسترده‌ای دارد، مهدکودکی که در کنار مراسم دهه دوم ماه محرم در این مرکز دایر شده است مهدکودکی متفاوت از سایر مراکز است.

وی ادامه داد: ارائه محتواهای سرگرم کننده، آموزشی و تربیتی و روضه کودکان از برنامه‌هایی است که برای کودکانی که در کنار مراسم عزاداری دهه دوم محرم مکتب الصادق(ع) در نظر گرفته شده و فضاسازی این مهدکودک نیز متناسب با سلایق کودکان به صورت اختصاصی طراحی شده است.

ادیبی خاطرنشان کرد: پویش نذر فرهنگی از جمله اتفاقاتی است که امسال در نظر گرفته شده است، نذر یکی از مسائلی است که در همه هیئات وجود دارد اما در هیئات جای این اتفاق که افراد به عنوان خادم هیأت در طول سال و برنامه‌های مختلف فعالیت داشته باشند خالی بود و ما این پویش را در مکتب الصادق(ع) آغاز کردیم.

مدیر اجرایی مرکز فرهنگی مکتب الصادق(ع) اصفهان در ادامه تصریح کرد: امسال با توجه به هزینه‌های سنگین تبلیغات پویش تبلیغ مردمی را آغاز کردیم و تلاش کرده‌ایم تبلیغات مراسم دهه دوم محرم از سوی مردم به صورت خودجوش انجام بشود و در این زمینه از اصحاب رسانه و رسانه‌ها درخواست داریم در این زمینه یاری رسان ما باشند.

وی با اشاره به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به موضوع همبستگی و امید، اظهار کرد: دشمنان در حال تلاش برای ایجاد تفرقه و ناامیدی در جامعه هستند و پوستر مراسم امسال مکتب الصادق(ع) با هوشمندی بر این اساس طراحی شده است، همچنین مسأله توسل به اهل بیت(ع) برای بازشدن گره از مشکلات جامعه موضوع دیگری است که در پوستر مراسم امسال با ۵۰ نفر ساعت زمان برای طراحی در نظر گرفته شده است.

ادیبی از رونمایی سایت مکتب الصادق(ع) اصفهان خبرداد و اظهار کرد: این سایت با آدرس اینترنتی www.ba_aseman.ir در دسترس علاقمندان است که خدمات مختلفی در این سایت در اختیار علاقمندان قرار گرفته است. نزدیک به ۴ سال است که دو شعبه پیش دبستانی تحت نظر مکتب الصادق(ع) مشغول فعالیت هستند و از مهر امسال دبستان‌های مجموعه نیز فعالیت خود را آغاز خواهند کرد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات