۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۷۳۸۸۹۶

نگاهی کوتاه به برخی سوابق و خدمات آیت الله رحیمیان

نگاهی کوتاه به برخی سوابق و خدمات آیت الله رحیمیان
اصفهان ـ مرحوم آیت الله رحیمیان از مبلغان و علمای برجسته اصفهان بیش از هفت دهه از عمر با برکت خود را در راه تبلیغ و ترویج معارف اهل بیت سپری کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله حاج شیخ یدالله رحیمیان دستجردی(والد مکرم حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران) چهره ماندگار تبلیغی و از پیشگامان انقلاب اسلامی اصفهان در شب تاسوعا به رحمت ایزدی پیوست.

آیت الله رحیمیان متولد سال ۱۳۰۰ در محله دستگرد اصفهان بود، وی از روحانیون مبارز و مجاهد در دوران انقلاب اسلامی بود و از ایشان به عنوان یکی از اولین شخصیت های روحانی برجسته یاد می شود که مردم را دعوت به تقلید از امام خمینی(ره) به عنوان مجتهد اعلم جهان تشیع می کرد.

آیت الله رحیمیان بیش از هفت دهه از عمر خود را در عرصه تبلیغ و وعظ و خطابه و ترویج معارف دینی مصروف داشت و بیش از دو دهه تبیین احکام شرعی و پاسخگویی به سؤالات دینی توسط این عالم عامل در رادیو اصفهان از تلاش های ماندگار ایشان است که در یاد و خاطره مردم قدردان اصفهان نقش بسته است.

تأسیس و مدیریت مدرسه علمیه خواهران الریحانه و مساجد و مدارس و مجموعه های دینی و فرهنگی مختلف و تربیت شاگردان برجسته در حوزه علمیه اصفهان از دیگر فعالیت های آیت الله رحیمیان در راستای ترویج و نشر معارف اهل بیت(ع) است.

مراسم تشییع و تدفین آیت الله رحیمیان، امروز همزمان با عاشورا مصادف با ششم مردادماه از مسجد رکن الملک واقع در خیابان فیض به سمت گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.

گفتنی است، رهبر معظم انقلاب با صدور پیامی خطاب به تولیت مسجد مقدس جمکاران، رحلت این عالم پارسا و پرهیزگار که عمری را با طهارت و تقوا به سر بردند و خدمت کردند، را تسلیت گفتند. /1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات