۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۷۳۸۹۱۹
نماینده ولی فقیه در کاشان:

بصیرت یکی از عبرت‌های عاشورا است

بصیرت یکی از عبرت‌های عاشورا است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی از بصیرت بعنوان یکی از عبرت‌های عاشورا نام برد و گفت: مرحله نخست بصیرت تشخیص جبهه حق از باطل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان برگزار شد، گفت: امر به معروف، نهی از منکر، پایداری و استقامت در میدان نبرد ودشمنی با افراد فاسق چهار رکن جهاد است.

وی ادامه داد: امربه معروف و امر به مستحبات مومن را نیرومند می‌کند و نهی از منکر و حتی کم شدن یک گناه در جامعه اسلامی سبب می‌شود بینی انسان کافر به خاک مالیده شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به عملیات منافقین یک هفته بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸، گفت: منافقین دراین عملیات با استفاده از ۳۰ تیپ و پشتیبانی نیرو‌های صدام در منطقه اسلام آباد، کرند و کرمانشاه در تنگه مرصاد زمین گیر شدند و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از منافقین کشته و بیشترین تلفات را دادند.

وی ادامه داد: منافقین می‌توانستند در خط ولایت باشند و با تبعیت از ولی فقیه افراد صالحی باشند، اما با سوء اختیار خودشان از مسیر منحرف شدند و عاقبت در اردوگاه اشرف سه ذلیل و خوار شدند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: امروز نیز سرنوشت آن‌هایی که در آشوب‌های اخیر به دامن آمریکا و اروپا پناه بردند و با رؤسای کشور‌هایی اروپایی و دشمنان نظام اسلامی و انقلاب اسلامی ایران عکس یادگاری گرفتند سرنوشتی شبیه منافقین در انتظارشان است.

وی با تقدیر از برگزاری مجالس عزاداری امام حسین (ع)، هیئات مذهبی، سخنرانان و مداحان اهل بیت (ع) که سبب شورحسینی در منطقه و کشور شدند، اظهار داشت: حضور جوانان در مجالس بزرگ عزاداری امام حسین (ع) امسال نسبت سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گفته وی مجالس عزاداری امام حسین (ع) نسبت به سال‌های گذشته از نظم و انضباط بیشتری برخوردار بود.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه به عبرت‌های عاشورا و حوادث عاشورا از مکه تا مدینه و تا کربلا اشاره کرد و از بصیرت به عنوان یکی از عبرت‌های عاشورا نام برد و افزود: مرحله نخست بصیرت تشخیص جبهه حق از باطل است.

وی ادامه داد: بعد از شناخت جبهه حق کمک به جبهه حق آن هم کمک به موقع و به هنگام و سریع و بدون فوت وقت نیاز است، از این رو تمام وقت باید در رکاب امام بود و بین راه از مسیر منحرف نشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی مسیر حق را مسیر ولایت دانست و گفت: برخی در جبهه باطل قرار نداشتند و امام و ولی فقیه را دیدند و با وجود اینکه می‌دانستند ولی فقیه به کمک آن‌ها نیاز دارد، اما مشغول مسانل شخصی خود شدند.

وی با بیان اینکه امروز باید مراقب بود در ردیف افرادی نباشیم که دیگران را به خیمه ولی فقیه رسانیدند، اما خود به بهانه معیشت از خیمه ولی فقیه جدا شدند، یادآور شد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برخی زندانی و شکنجه شدند، اما تحمل آن‌ها تا فتنه ۸۸ بود و از فتنه ۸۸ از ولی فقیه جدا شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات