۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۷۳۸۹۹۴
استاد حوزه و دانشگاه:

فلسفه قیام امام حسین امر به معروف و نهی از منکر است

فلسفه قیام امام حسین امر به معروف و نهی از منکر است
اصفهان – حجت الاسلام فرجی با اشاره به اینکه بزرگترین دستاورد عاشورا حیات عاشورایی است، گفت: زندگی اهل بیتی نیازمند داشتن سیره و رفتار اهل بیتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام منصور فرجی صبح امروز در نخستین روز از مراسم پر فیض زیارت عاشورا که در خانه آل یاسین برگزار شد، گفت: برای رسیدن به خدا بهترین راه اهل بیت(ع) هستند و هیچکس بدون راه اهل بیت(ع) نمی‌تواند به خدا برسد، چرا که اهل بیت(ع) در راه خدا نیستند، آن‌ها خود راه خدا هستند.

به گفته وی جاده رسیدن به خدا اهل بیت (ع) هستند و اهل بیت (ع) چراغ راه بوده و نه تنها در کنار راه راهنمایی می‌کنند بلکه مسیری به غیر از اهل بیت (ع) برای رسیدن به خدا وجود ندارد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه بین کسی که در راه خدا حرکت می‌کند با کسی که خودش راه خدا است و راه را نشان همه می‌دهد تفاوت است، اظهار داشت: برای حرکت در مسیر اهل بیت (ع) نیاز به داشتن زندگی اهل بیتی است.

حجت الاسلام فرجی گفت: اگر ادامه دهنده مسیر اهل بیت (ع) نباشیم تنها شعار اهل بیت (ع) را سرداده ایم، اما اگر زندگی خود را با زندگی اهل بیت (ع) گره بزنیم همه عاقبت بخیر خواهیم شد.

وی ادمه داد: برداشت ما از عاشورا نباید حدود ۱۵ ساعت جنگ عاشورایی باشد، چرا که جنگ عاشورایی کوتاه‌ترین جنگ تاریخ است چرا که بزرگترین دستاورد عاشورا تنها ممات عاشورایی نیست بلکه حیات عاشورایی است.

به گفته وی اگر دستورالعمل حیات عاشورایی را داشته باشیم می‌توانیم ادعایی عاشورایی بودن داشته باشیم نه اینکه شعار عاشورایی بدهیم.

استاد و حوزه و دانشگاه گفت: اگر زندگی عاشورایی در جامعه تبیین شده بود امروز این همه پرونده قضایی در کشور فعال نبود از این رو زمانی می‌توان ادعای عاشورایی بودن داشت که دادگاه هاعاری از پرونده قضایی باشد.

به گفته وی امام حسین(ع) به شهادت رسید تا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گسترش داشته باشد و فلسفه قیام امام حسین امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با تأکید بر اینکه اخلاق، فرهنگ، تربیت، سیره و اخلاق ما باید اهل بیتی باشد، گفت: زندگی اهل بیتی را نیازمند داشتن سیره و رفتار اهل بیتی است.

حجت الاسلام فرجی گفت: زندگی سید الشهدا تنها یک روز عاشورا نیست، عاشورا همه زندگی ما است و همه زندگی ما اگر عاشورایی نباشد نمی‌توان ادعای عاشورایی بودن داشت.

لازم به ذکر است، مراسم پر فیض زیارت عاشورا هر روز صبح به مدت ۵ روز در دهه دوم محرم با حضور واعظان و خطبای برجسته و مادحین و ذاکرین آل‌الله (ع) به همت مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان در خانه تاریخی آل یاسین کاشان برگزار می‌شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات