۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۱
کد خبر: ۷۳۹۸۶۶
مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه سرپل‌ذهاب:

حفظ ارزش‌های دینی از درس های مهم زنان قهرمان کربلاست

حفظ ارزش‌های دینی از درس های مهم زنان قهرمان کربلاست
کرمانشاه ـ حجت الاسلام حسینی گفت: یکی از درس‌های مهم زنان قهرمان در کربلا، حفظ ارزش‌های دینی و اعتراض به هتک حرمت خاندان نبوت و رعایت حجاب در برابر چشم‌های آلوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی امروز در نشست با خبرنگاران در سخنانی اظهار کرد: نقش زن مسلمان در نهضت عاشورا به‌ویژه حضرت زینب (س) نقش به سزایی در حیات و رشد و گسترش اسلام داشته و علاوه بر مردان بی‌تردید یکی از گروه‌های نقش‌آفرین در این نهضت زنان بودند.

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه سرپل‌ذهاب گفت: قطعاً اگر اسلام با قیام امام حسین (ع) زنده است، سهم بزرگی از آن مربوط به زنانی است که در واقعه عاشورا حضور پررنگی داشته‌اند.

وی عنوان کرد: زنان در حادثه عاشورا نقش بسیار ارزنده‌ای ایفا کردند، طبق بیان شهید مطهری (ره) «تاریخ کربلا یک تاریخ و حادثه مذکر- مؤنث است. حادثه‌ای که مرد و زن هر دو در آن نقش دارند؛ ولی مرد در مدار خودش و زن در مدار خودش.»

این استاد حوزه با بیان اینکه پررنگ‌ترین نقش زنان در کربلا مربوط به عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) است افزود: نقش حضرت زینب (س) در نهضت عاشورا و سرپرستی کاروان اسرا، درس «مدیریت در شرایط بحران» را می‌آموزد، ایشان مجموعه بازمانده را در راستای اهداف نهضت، هدایت کرد و با هر اقدام خنثی‌کننده نتایج عاشورا، از سوی دشمن، مقابله نمود و نقشه‌های دشمن را خنثی ساخت.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: یکی از درس‌های مهم زنان قهرمان در کربلا، حفظ ارزش‌های دینی و اعتراض به هتک حرمت خاندان نبوت و رعایت عفاف و حجاب در برابر چشم‌های آلوده است. زنان اهل‌بیت (ع)، با آنکه اسیر بودند، اما اعتراض کنان، بر حفظ عفاف تأکید می‌ورزیدند. ام‌کلثوم در کوفه فریاد کشید که آیا شرم نمی‌کنید برای تماشای اهل‌بیت پیامبر (ص) جمع شده‌اید؟ وقتی هم در کوفه در خانه‌ای بازداشت بودند، حضرت زینب (س) اجازه نداد جز کنیزان وارد آن خانه شوند.

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه سرپل‌ذهاب بیان کرد: حضرت زینب (س) در سخنرانی خود در کاخ یزید نیز بر این‌گونه گرداندن بانوان شهر به شهر، اعتراض کرد و فرمود: ای یزید! آیا عدالت است که زنان و کنیزان خود را در پشت پرده جای‌دهی ولی دختران پیامبر خدا را در میان نامحرمان به‌صورت اسیر در شهرها و آبادی‌ها بگردانی تا بادیه‌نشینان و نزدیکان و بیگانگان و اراذل و اشراف، آنان را ببینند درحالی‌که از مردان آنان کسی همراهشان نیست و سرپرست و حمایتگری ندارند؟

وی تصریح کرد: وقتی اسرای کربلا به نزدیک دمشق رسیدند ام‌کلثوم نزد شمر رفت و گفت من از تو درخواستی دارم. چون ما را به این شهر وارد می‌کنی از دروازه‌ای ببر که تماشاچیان کمتر باشند و به سپاهت بگو این سرها را از محمل‌ها دورتر ببرند، اما شمر در اثر خباثت و سرکشی‌ای که مخصوص خودش بود دستور داد سرها را بالای نیزه‌ها زدند و در میان محمل‌ها قراردادند. سپس آن‌ها را از میان تماشاچیان عبور دادند و از دروازه دمشق گذرانیدند و بر در مسجد جامع شهر روی پله‌های آن نگه داشت.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: یاران امام حسین (ع)، همراهان اباعبدالله و حتی دشمنان امام حسین (ع) و کسانی که در جبهه مخالف امام بودند، به‌اتفاق زینب کبری (س) را به‌عنوان یک خانم مؤمنه، صالحه، اهل عبادت، تقوا و حجاب و عفاف می‌شناختند، آن‌ها نماز شبهای حضرت زینب کبری (س) را دیده بودند، آن‌ها از زبان امام سجاد (ع) شنیده بودند که می‌فرماید که پدرم در لحظه‌ای که وداع می‌کرد برای لحظات آخر از عمه جانم زینب درخواست دعا کرد.

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه سرپل‌ذهاب در پایان گفت: حضرت زینب (س) را می‌توان نمونه کامل یک زن ولایتمدار نامید. زنان جامعه اسلامی برای اینکه بتوانند به‌خوبی از نقش هدایتگری در تربیت فرزندان و نقش حمایت از خانواده در شرایط بحرانی و توجه ویژه به عفاف و حجاب، حمایت از ولایت و همچنین جهاد تبیین در مقابل تحریف‌ها واقعیت هاو توطئه‌های دشمنان باید از حضرت زینب (س) الگوبرداری کنند./1400/

ارسال نظرات