۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۷۳۹۹۲۶
دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان:

آمر به معروف و ناهی از منکر باید مثل یک طبیب کار بلد وارد میدان شود

آمر به معروف و ناهی از منکر باید مثل یک طبیب کار بلد وارد میدان شود
حجت الاسلام مهدوی نیا تأکید کرد: آمر به معروف و ناهی از منکر باید مثل یک طبیب کار بلد وارد میدان شود و با تشخیص درست خودش بیمار را معالجه کند‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام یونس مهدوی نیا، ظهر امروز در سومین روز از کارگاه آموزشی امربه معروف و نهی از منکر ویژه بانوان آمر به معروف و ناهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه عموم مومنین و مومنات است و بین زن و مرد تفاوتی نیست.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر افزود: آمر به معروف و ناهی از منکر باید مثل یک طبیب کار بلد وارد میدان شود و با تشخیص درست خودش بیمار را معالجه کند‌.

وی با بیان اینکه مردم در هر زمان و مکانی نسبت به منکرات بی‌تفاوت نباشند، گفت: امر به معروف و نهی از منکر حوزه های گوناگونی دارد و نقش «مردم نسبت به مردم» به عنوان یکی از حوزه‌های گوناگون امر به معروف و نهی از منکر باید در قالب نظارت عمومی انجام و مردم در هر زمان و مکانی نسبت به منکرات بی‌تفاوت نباشند.

وی ادامه داد: حوزه «مردم نسبت به مسئولین» که مهم ترین موضوع می‌باشد و در این زمینه مردم کارهای خوب را از مسئولین بخواهند نه با خواهش و تمنا بلکه بقول مقام معظم رهبری از مسئولین بخواهند که کار خوب را انجام دهند.

حجت الاسلام مهدوی نیا بیان کرد: در حوزه «مسئولان نسبت به مردم» وظیفه مسئولین مهم است که باید زمینه ساز گسترش معروفات و دور کردن زشتی و شرور آفات برای مردم باشند.

وی اظهار کرد: در حوزه مردم نسبت به مردم سه مرحله با شیوه های متفاوتی دارد که در مرحله عمل معیار ستاد قانون است.

حجت الاسلام مهدوی نیا بیان کرد: ستاد در راستای ترویج و اشاعه معروفات و حذف منکرات نظارت دارد و اگر جایی احساس شود این مهم انجام نشده با مدیر دستگاه مربوطه مکاتبه و پیگیر پاسخگویی شده است./۹۴۵۱/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات