۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۷۴۰۹۷۹
جانشین ستاد اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد خبر داد؛

فعالیت بیش از ۲۰۰ موکب کانون‌های مساجد در اربیعن حسینی

فعالیت بیش از ۲۰۰ موکب کانون‌های مساجد در اربیعن حسینی
چگنی نژاد از فعالیت بیش از ۲۰۰ موکب کانون‌های مساجد در اربیعن حسینی خبر داد و گفت: خدمت رسانی این موکب‌ها تا یک روز بعد از اربعین حسینی ادامه دارد.

محمد چگنی نژاد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، بیان داشت: امسال بیش از 200 موکب از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور در جریان کنگره عظیم اربعین حسینی فعالیت دارند.

جانشین ستاد اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: از این تعداد ۵۰ موکب در کشور عراق و ۱۵۰ موکب در داخل کشور مستقر هستند.

وی به ظرفیت زبان هنر در انتقال ارزش ها اشاره کرد و گفت: در این راستا برای انتقال فرهنگ عاشورایی در بین الحرمین و در طول مسیر نجف به کربلا نیز گروه های سرود،  تئاتر خیابانی و مواکب عرضه محصولات فرهنگی هنری  در قالب های چند رسانه ای به همت اعضای کانون‌های مساجد برپا شده است.

چگنی نژاد با بیان اینکه محل فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در مسیرهای مختلف پیاده روی اربعین حسینی در کشورهای عراق و ایران است، بیان کرد: مواکب کانون های فرهنکی هنری مساجد در مرزهای خروجی از جمله تمرچین، باشماق، خسروی، مهران، چذابه و شلمچه و در دو مرز ورودی کشورمان شامل میرجاوه و ریمندان دایر شده اند.

وی یادآور شد: مواکب کانون های فرهنگی هنری مساجد با حمایت مردمی و خیرین دایر شده است و حمایت های ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد از مواکب کانون های مساجد شامل شاخص های فرهنگی هنری و در اختیار قرار دادن محتوای  فرهنگی است.

جانشین ستاد اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد به اعتبار جایگاه مردمی که دارند در ایام اربعین حسینی در کشورهای عراق و ایران، در خدمت زائران حضرت سیدالشهدا (ع) هستند./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات