۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۷۴۱۶۹۵
مدیر حوزه علمیه خواهران فارس تاکید کرد؛

لزوم دشمن شناسی و اشراف به جریان نفوذ در عرصه تبلیغ

لزوم دشمن شناسی و اشراف به جریان نفوذ در عرصه تبلیغ
حجت الاسلام والمسلمین ساجدی گفت: نتیجه دشمن شناسی و اشراف به جریان نفوذ در عرصه تبلیغ این می شود که از موضع دفاع خارج شویم و به مبانی فکری دشمن هجوم ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ساجدی مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، عرصه تبلیغ را یک دستور قرآنی دانست و گفت: خداوند متعال در آیه 33 توبه می فرماید:" هُوَ الَّذي أَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدى وَدينِ الحَقِّ لِيُظهِرَهُ عَلَى الدّينِ كُلِّهِ وَلَو كَرِهَ المُشرِكونَ"؛ مسیری که برای ما مبلغین ترسیم شده است را باید ادامه بدهیم چرا خدا اراده کرده که دینش را اعتلا بخشد و ما باید در این مسیر پایداری کنیم.

وی افزود: خداوند متعال می فرماید:" وَنُريدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذينَ استُضعِفوا فِي الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثينَ" و ضرورت تبلیغ و همه بایدها و نبایدهایش برای این است که به عصر ظهور منتهی بشود.

مدیر حوزه علمیه خواهران فارس به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و ضرورت تبلیغ برای رسیدن به تمدن اسلامی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند در این آشفته بازار انبوه صداهای مختلف و تکثر رسانه‌ای، آیات و روایات خودش را زیباتر نشان می دهد و هرچه به ظهور نزدیک تر می شویم تجلی این آیات بیشتر می شود. بر اساس همین آیات است که ایشان بیانیه گام دوم انقلاب را در سه محور ترسیم نمودند که یکم خودسازی ، دوم جامعه سازی و سوم تمدن سازی می باشد.

وی در بیان ضرورت تبلیغ به فرمایش حضرت علی(ع) اشاره نمود و گفت: امیرالمومنین(ع) فرمودند مراقب افکارتان باشید که گفتارتان می شود و مراقب گفتارتان باشید که رفتارتان می شود و مراقب رفتارتان باشید که شخصیت شما می شود. این شخصیت یعنی سرنوشت و دشمن این را خوب متوجه شده که اگر بخواهد یک سرنوشتی را عوض بکند اول باید مبانی فکری را عوض بکند.

حجت الاسلام والمسلمین ساجدی ادامه داد: بعضی از اتفاقاتی که امروز شاهدیم بخاطر این است که دشمن مبانی فکری را تغییر داد و در نتیجه شخصیت‌ها، رفتارها، کردارها، روش‌ها و منش‌ها هم دگرگون شد و همسو با مطالبات دشمن گردید.

وی دشمن شناسی را از اولین بایدهای عرصه تبلیغ عنوان کرد و گفت: اگر یک مبلّغ به دشمن شناسی و خصوصاً جریان نفوذ اشراف نداشته باشد نمی تواند یک مبلّغ اثرگذار باشد چراکه تبلیغ هم مثل جنگ است وقتی وارد عرصه جنگ می شویم باید اطلاعات کافی داشته باشیم و شناسایی هایی لازم صورت گرفته باشد.

این استاد حوزه علمیه افزود: نتیجه دشمن شناسی در عرصه تبلیغ خصوصا جریان نفوذ که در حوزه علمیه هم سعی در نفوذ دارند این می شود که از موضع دفاع خارج شویم و به مبانی فکری دشمن هجوم ببریم.

وی مخاطب شناسی، شناخت محیط های تبلیغی، آشنایی با ابزار روز تبلیغی، بهره مندی از فضای مجازی و روحیه جهادی داشتن را از دیگر بایدهای عرصه تبلیغ برای همه مبلغان عرصه دین عنوان نمود.

حجت الاسلام و المسلمین ساجدی ناهمگون بودن قول و عمل و عدم برخورداری از اخلاق تبلیغ ، ضعف در اخلاص و تکلف و ریا در تبلیغ، ضعف علمی و عدم آشنایی با مسائل و تحلیل های روز را از نباید های عرصه تبلیغ بیان نمود.

مدیر حوزه علمیه خواهران فارس تبلیغ را یک امر مقدس دینی دانست و اظهار داشت: رسالت و افتخار تمام پیامبران و بالاخص ختم رسل مبلّغ بودن آنان است و قرآن می فرماید:"يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ" و می بینیم که وجود پیامبر اکرم(ص) اولین مبلّغ دین مبین اسلام بودند.

وی افزود: قرآن کریم تاکید می کند که بحث تبلیغ را جدی بشمارید در آیه 32 مائده می فرماید اگر یک نفس را زنده کنیم انگار همه مردم را زنده کرده ایم، چرا که همین یک نفس منشأ حیات خلقی می تواند باشد و نمونه بارز آن وجود با برکت امام راحل بودند که مایه حیات عالمی شدند.

ارسال نظرات