۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۷۴۱۷۶۲
کارشناس ادیان و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه:

اخلاق، ساده زیستی و بزرگمردی رسول خدا درس‌ بزرگی برای بشریت است

اخلاق، ساده زیستی و بزرگمردی رسول خدا درس‌ بزرگی برای بشریت است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام چراغی گفت: اخلاق، ساده زیستی، وفاداری و بزرگمردی رسول خدا (ص) درس‌هایی برای مسئولان و جامعه بشریت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محرمعلی چراغی در جمع عزاداری 28 صفر در کرمانشاه در سخنانی اظهار داشت: رحلت جانسوز نبی رحمت ذهن همگان را به سوی مقوله معاد عالم آخرت سوق می‌دهد.

کارشناس ادیان و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: بی شک مطالعه سیره آن بزرگوار برای همه آحاد جامعه انسانیت در هر مقطعی از زمان ضرورت است.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود افزود: اخلاق، ساده زیستی، وفاداری و بزرگمردی رسول خدا (ص) درس‌هایی برای مسئولان و جامعه بشریت است.

حجت الاسلام چراغی خاطرنشان کرد: بیست و هشتم صفر سال۱۰ هجری که مصادف با وفات ایشان می‌باشد، شهر مدینه منوره را به شدت تکان داد چون یاران باوفای آن حضرت (ص) با دیدن چهره مبارکشان تمامی هم و غم خود را فراموش می کردند و با وفات ایشان این هم و غم فراموش نشدنی بود.

کارشناس ادیان و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: مکتب رسول الله (ص) مکتب انسان ساز و تضمین کننده حیات اخروی است، اکنون پس از آن تاریخ هر ساله مردم مسلمان تمامی دنیا به عشق و محبت ایشان آن روز را گرامی می‌دارند.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: آنچه باید از وفات آن عزیز درس گرفت، عبادت است؛ ساده زیستی، حسن خلق، عفو و گذشت، وفاداری، تعامل با همه آحاد جامعه، عبادت بسیار والاهای ایشان، سخاوت و جوانمردی، رعایت حرمت بزرگسالاری، توجه به خانواده و تربیت فرزندان و برخورد خوب با نوجوانان و جوانان جزئی از زندگی ایشان بوده است که باید سرلوحه زندگی ما قرار بگیرد./1400/

ارسال نظرات