۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۷۴۱۷۹۷
امام جمعه موقت شهرستان سرپل‌ذهاب:

فرهنگ دفاع مقدس باعث حرکت رو به جلوی انقلاب شده است

فرهنگ دفاع مقدس باعث حرکت رو به جلوی انقلاب شده است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام کریمی گفت: فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا بوده و باعث حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام هوشنگ کریمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپل ذهاب اظهار داشت: دفاع مقدس گنجینه گرانب‌هایی است که باید زوایای مختلف آن کشف و بررسی شود.

وی افزود: فرهنگ دفاع مقدس که برگرفته از فرهنگ عاشورایی و مکتب امام حسین علیه السلام است تا امروز توانسته حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی را محقق سازد و لذا این فرهنگ باید در جامعه نهادینه شده و به نسل‌های جوان و نوجوان کشور منتقل شود تا نترسیدن در برابر دشمنان و‌ایستادگی و مقاومت که رمز پیروزی ما بر دشمنان است در جوانان و آینده سازان این مملکت نهادینه شود.

این استاد حوزه با اشاره به دهه پایانی گفت: روز‌های پایانی ماه صفر رحلت پیامبر مکرم اسلام (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) را داریم که لازم است عزاداری شایسته درایت ایام برگزار شود.

وی افزود:‌امیرالمؤمنین علیه السلام در شب بعد از رحلت پیامبر (ص) مأمور می‌شود که پیکر پاک‌ایشان را به خاک بسپارد بعد از ماه صفر به ماه ربیع الاول می‌رسیم که در این ماه هجرت پیامبر از مکه به مدینه شروع می‌شود و در شبی که مشرکان طوایف و قبایل مختلف قصد جان پیامبر اسلام را کرده بودند‌امیرالمؤمنین (ع) در بستر پیامبر می خوابد تا پیامبر در دل شب هجرت خود را به سمت مدینه آغاز کند که در قرآن کریم نیز به این واقعه اشاره شده است.

امام جمعه موقت شهرستان سرپل ذهاب در ادامه گفت: در قرآن کریم در وصف‌امیرالمؤمنین علی (ع) آمده است که «ازمیان مردم کسانی هستند که جان خود را برای جلب رضای خدا می‌دهند ودر عوض بهشت برین را برای خود خریداری می‌کنند» و همه مفسرین متفق القول هستند که این آیه در وصف‌امیرالمؤمنین علی علیه السلام است.

حجت الاسلام کریمی در بخش دیگر از سخنان خود به روز گرامیداشت شعر و ادب فارسی است اشاره کرد و گفت: ۲۷شهریور روز درگذشت شهریار شاعر بزرگ کشور است که بنام روز بزرگداشت شعر و ادب فارسی نامگذاری شده است.

وی افزود: ما وظیفه داریم از کسانی که در هر می‌دانی برای هدایت انسان‌ها خدمت و تلاش می‌کنند تجلیل کنیم و بدانیم که شکرگزاری از خداوند مستلزم تشکر از انسان هاست و کسی که از انسان‌های که برای خدمت به مردم و هدایت بشر تلاش کردند تشکر نکند، شکرگزاری خداوند را هم بجا نخواهد آورد.

امام جمعه موقت شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به زلزله کشور مغرب اذعان داشت: زلزله‌ای مخرب در کشور مغرب موجب مرگ بسیاری از مردم این کشور شد ضمن تسلیت به این کشور مسلمان‌امیدواریم مردم نوع دوست ایران اسلامی همچون گذشته که در بلایای مختلف همواره در صحنه بوده و به یاری حادثه دیدگان شتافتند این بار نیز در حد توان خود به مردم مسلمان مغرب کمک کنند./1400/

ارسال نظرات