۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۷۴۲۸۱۲
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کرمانشاه:

وحدت عامل پیروزی پیامبر اکرم در برابر کفار و مشرکان بود

وحدت عامل پیروزی پیامبر اکرم در برابر کفار و مشرکان بود
کرمانشاه ـ حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: عاملی که در صدر اسلام سبب پیروزی پیامبر اکرم(ص) در برابر کفار و مشرکان شد، وحدت و برادری مسلمانان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت‌الاسلام جواد فاطمی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تبریک ایام میلاد پیامبر مهر و رحمت(ص) و هفته وحدت، اظهار داشت: وحدت رمز پیروزی امت مسلمان در برابر دشمنان است که در قرآن کریم نیز به آن توصیه شده است.

مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه گفت: عاملی که در صدر اسلام سبب پیروزی پیامبر اکرم(ص) در برابر کفار و مشرکان شد، وحدت و برادری مسلمانان بود و امروز نیز اگر بخواهیم در برابر دشمنان اسلام دست برتر را داشته و در تقابل با دنیای استکبار و نظام سلطه به پیروزی برسیم باید این مهم در جوامع اسلامی و ملت‌های مسلمان دنبال شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کرمانشاه تصریح کرد: اختلافی که بین شیعه و سنی در روز میلاد پیامبر اسلام(ص) وجود داشت می‌توانست دست‌مایه دشمن برای ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان شود که با تدبیر حضرت امام خمینی(ره) و نام‌گذاری این فاصله زمانی به‌نام هفته وحدت ضمن ناکام گذاشتن دشمنان در ایجاد تفرقه سبب تحکیم وحدت و استفاده مطلوب از این اختلاف نظر شد.

حجت‌الاسلام فاطمی‌نسب گفت: دشمن به خوبی می‌داند که اتحاد مسلمانان به ضرر آنها تمام می‌شود لذا با توطئه و حیله‌های مختلف درصدد تفرقه‌افکنی بین مسلمانان است تا بتواند در سایه این اختلاف به اهداف و مطامع خود دست یابد.

وی افزود: دشمن از یک سو شیعه انگلیسی را درست کرده و به مقدسات اهل سنت توهین می‌کند و از طرفی دیگر با درست کردن وهابیت، داعش و ... اهانت به مقدسات شیعیان را در دستور کار قرار می‌دهد تا ضمن ایجاد اختلاف و تفرقه یک تصویر نادرست، خشن و بی‌منطق را از دین اسلام به جهانیان معرفی کند.

حجت‌الاسلام فاطمی‌نسب گفت: علما و بزرگان شیعه و سنی باید با تبیین درست این جریانات، بصیرت مردم را در برابر حیله و توطئه‌های دشمن افزایش دهند و برای تحکیم وحدت و برادری مذاهب مختلف اسلامی تلاش کنند./1400/

ارسال نظرات