۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۷۴۲۹۳۹
مدرس سواد رسانه:

برنامه هفتم توسعه؛ آخرین فرصت برای تحقق سند چشم انداز بیست ساله

برنامه هفتم توسعه؛ آخرین فرصت برای تحقق سند چشم انداز بیست ساله
حجت الاسلام محمدی فرید با اشاره به این که برنامه هفتم توسعه فرصتی برای تحقق چشم‌انداز ۲۰ساله کشور است، مهمترین وجه ارزیابی آن را تطابق باسیاست های کلی رهبر انقلاب دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد محمدی فرید استاد حوزه و مدرس سواد رسانه در ارتباط مجازی در نشست نقد و بررسی دینی برنامه هفتم توسعه حوزه فرهنگ رسانه و فضای سایبر در دو نشست علمی که به همت خبرگزاری رسا و همکاری مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه از سه جهت حائز اهمیت است، اظهار داشت: برنامه هفتم توسعه نخستین برنامه پس از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و نخستین فرصت برای تحقق چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور و مشخص کننده تکلیف پنج ساله کشور است.

 وی با اشاره به اهمیت های مختلف تدوین برنامه هفتم و توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره فضای مجازی و حوزه سایبری افزود: نکته اصلی در این برنامه این است که باید همه تلاش ما تمرکز بر مسئله اصلی باشد و برنامه اصلی همان چیزهایی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سیاست های کلی ابلاغی خود، بیان فرموده اند.

 استاد حوزه و مدرس سواد رسانه افزود: مهمترین وجه ارزیابی برنامه هفتم توسعه، تطابق برنامه های برنامه هفتم توسعه، با سیاست های کلی ابلاغی رهبر انقلاب است و باید کاملا ارزیابی ما، ارزیابی تطبیقی با بیانات رهبر انقلاب اسلامی باشد که اگر چنین نباشد، برنامه هفتم هیچ ارزشی نخواهد داشت.

حجت الاسلام محمدی فرید با بیان این که در بند 19 سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی، رهبری خواستار امنیت کلان داده ها شده اند، اظهار داشت: این درحالی که به این مسئله در برنامه هفتم توسعه، پرداخته نشده و لازم است در این برنامه به برنامه های امنیت داده ها نیز پرداخته شده و ملزومات آن طرح ریزی و برآن برنامه داده شود؛ همان کاری که در پروژه تیک تاک در ایالت تگزاس آمریکا انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه در این جلسات کلیات مطرح نمی‌شود اظهار داشت: محور بحث‌ها باید سیاست‌های مقام معظم رهبری باشد و نباید از این چارچوب خارج شویم.

مهمترین وجه ارزیابی برنامه هفتم توسعه، تطابق آن باسیاست های کلی رهبر انقلاب

ارسال نظرات