۱۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۷۴۳۵۴
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

دهه فجر نماد تعمیق اتحاد ملی و اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ محقق جریان شناسی سیاسی گفت: دهه فجر باید به عنوان فرصتی برای تعمیق اتحادملی و انسجام اسلامی نگریسته شود.
دهه فجر، انقلاب، بهمن

حجت الاسلام محمد امانی زرند، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح اهمیت ویژه برنامه دهه فجر امسال پرداخت و با بیان این‌که دهه فجر از منظر امام خمینی(ره) دهه نور بود، اظهار داشت: این دهه از نگاه معناگرایانه، دارای برکات خاصی است و می‌تواند منشأ تحولات مثبت فردی و جتماعی فراوانی شود.

محقق جریان شناسی سیاسی با اشاره به نقش راهپیمایی 22 بهمن در سه دهه اخیر خاطر‌‌نشان کرد: این راهپیمایی همواره به عنوان محوری برای اتحاد در نظر گرفته شده و همه گروه ها و اقشار سیاسی، این روز و این دهه را محترم شمرده و بر شکوه و عظمت آن تاکید کرده اند.

وی با اشاره به اهمیت راهپیمایی 22 بهمن از منظر دشمنان انقلاب اسلامی گفت: نمونه عینی ترس از حضور مردم در را هپیمایی 22بهمن در سال های دفاع مقدس قابل لمس بود که صدام مردم را تهدید به بمباران مستقیم در صورت حضور در راهپیمایی می کرد.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: این تهدیدات تصاویر جالبی را در خیابان های ایران اسلامی خلق کرد و مردم با پوشیدن کفن و با شور و حرارتی مضاعف در میدان حاضر می شدند.

وی تاکید کرد: با توجه به محور اعتقادی مشترک گرو‌ه های داخل نظام، دهه فجر فرصت مناسبی خواهد بود تا گروه های منحرف و ضاله از بدنه نظام جدا شوند و مردم هویت واقعی برخی جریانات سیاسی را بهتر بشناسند.

حجت الاسلام امانی زرند تاکید کرد: هر گروهی که در راستای مخالفت با این محور وحدت آفرین حرکت کند در حقیقت خیانت خود به نظام و ارزش های انقلاب و امام راحل را اعتراف کرده است؛ از این رو گروه‌های ارزشی و پایبند به نظام مقدس جمهوری اسلامی با حضور پرشور، محورهای تفرقه دشمنان را خنثی کنند./935/ت302/س
ارسال نظرات