۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۷۴۳۶۷۲
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی «ره»:

علامه مصباح الگوی مبلغین است

علامه مصباح الگوی مبلغین است
آیت‌الله رجبی با تأکید بر اینکه تمام رسالت انبیا در تبلیغ خلاصه می‌شود، تصریح کرد: رساندن پیام‌های الهی وظیفه یک مبلغ است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، آیت‌الله رجبی عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه و رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی «ره» در مراسم افتتاحیه نمایشگاه فعالیت‌ها و دستاوردهای مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ که همراه با رونمایی از ۶ کتاب مهارتی تبلیغ در مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ برگزار شد با اشاره به اینکه نخستین مبلغان دین انبیا و اولیا هستند، اظهار داشت: چه مقامی از مقام تبلیغ بالاتر است و اگر ما هیچ آیه و روایتی برای اهمیت تبلیغ نداشتیم تنها آیه «ٱلَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَٰلَٰتِ ٱللَّهِ وَیَخۡشَوۡنَهُۥ وَلَا یَخۡشَوۡنَ أَحَدًا إِلَّا ٱللَّهَۗ وَکَفَیٰ بِٱللَّهِ حَسِیبٗا» برای بزرگی این وظیفه سنگین کافی بود.

علامه مصباح الگوی مبلغین است

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی «ره» با تأکید بر اینکه تمام رسالت انبیا در تبلیغ خلاصه می‌شود، تصریح کرد: رساندن پیام‌های الهی وظیفه یک مبلغ است؛ مبلغ باید بیندیشد و فکر کند که پیام الهی در هر مقطع و جمعی و با هر مخاطبی چیست؟ و چگونه این پیام‌ها را به آن مخاطب برساند.

عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه توجه به خدای متعال و رساندن پیام الهی اولین مؤلفه هر تبلیغی است، یادآور شد: انتقال پیام‌های الهی مراحلی دارد که یکی از این مراحل انتقال مفاهیم و آموزه‌ها به سمع و نظر مخاطبین است؛ ولی فراتر از این مرحله این است که مبلغ پیام‌های الهی را به قلب مخاطب برساند.

آیت‌الله رجبی با اشاره به جلسه‌ای که شورای‌عالی حوزه‌های علمیه با مقام معظم رهبری داشتند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این جلسه فرمودند: اینکه یک محقق یک کتاب بنویسد و فکر کند که وظیفه‌اش تمام شده این‌طور نیست؛ وظیفه حتی محقق هم این است که این نوشته او به جان و قلب و فکر مخاطبش وارد بشود.

پیام‌های الهی باید به قلب مخاطب برسند
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی «ره» ضمن تأکید بر اینکه تمام تلاش انبیاء الهی بر این بود که پیام‌های الهی بر جان مخاطبین بنشیند، گفت: سختی تبلیغ نبی مکرم اسلام صل الله و علیه و آله و پیامبران دیگر در این بود که می‌خواستند پیام‌های الهی به قلب مخاطب بنشیند.

عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه نشستن پیام الهی بر قلب مخاطب باعث تحول و ازبین‌رفتن آلودگی‌های ذهنی می‌شود، اظهار داشت: ما باید بدانیم که رسالت یک مبلغ فقط انتقال مفاهیم نیست، انتقالی که ارتباط قلبی با او فراهم شود نیز یک مرحله از تبلیغ است که مبلغ در مقام تحقق و تبلیغ باید مدنظر داشته باشد.

علامه مصباح الگوی مبلغین است

آیت‌الله رجبی یکی دیگر از ویژگی‌های مبلغ را احساس پاسخگویی در مقابل خدای متعال دانست و اظهار داشت: علامه مصباح یزدی در تبلیغ این چنین بود، همه شاهد بودیم و خیلی‌ها شنیدند که در برابر سیل تهاجمات برای رساندن پیام‌های الهی ایستادند.

علامه مصباح در را تبلیغ دین از کسی هراس نداشت

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی «ره» با تأکید بر اینکه تبلیغ طبق فرموده رهبر معظم انقلاب رسالت اول حوزه‌های علمیه است، خاطرنشان کرد: اگر کسی به این نتیجه رسید، دیگر هیچ مانعی نباید جلودار او باشد؛ آیت‌الله مصباح وقتی تشخیص می‌داد که باید پیامی را برساند با تمام توان به میدان می‌آمد و از هیچ‌چیزی هراس نداشت.

وی در ادامه افزود: آیت‌الله مصباح مکرر می‌گفت که من یک روزی در پیشگاه خداوند متعال باید پاسخگو باشم؛ شاید بعضی‌ها این حرف‌ها را حمل بر تندروی، لجاجت و استبداد رأی می‌کردند؛ اما آنها درد علامه مصباح را درنیافته بودند و نمی‌دانستند که او چه می‌اندیشید و چرا این‌گونه برخورد می‌کرد.

عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه با تأکید بر اینکه هر یک از مبلغین باید روحیه علامه مصباح را در تبلیغ داشته باشند، گفت: مبلغین باید اتکال به خداوند متعال داشته باشند و کارشان برای خداوند متعال باشد و باید دقیق تشخیص دهند که رسالت الهی چیست؟ و با هر مخاطبی پیام خاص او را برساند.

ارسال نظرات