۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۷۴۴۲۲۱
امام جمعه موقت تبریز:

حوادث امروز غزه نشان دهنده افول سلطه‌گران است

حوادث امروز غزه نشان دهنده افول سلطه‌گران است
حجت الاسلام هیدجی در خطبه های امروز نماز جمعه تبریز گفت: اتفاقاتی که در این روز‌ها در غزه رخ می‌دهد نشان دهنده افول سلطه‌گران است.

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل‌ هیدجی امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز در محل مصلای اعظم امام خمینی(ره) این شهر گفت: ما در کنار مردم فلسطین هستیم و امید پیروزی و آزادی آن‌ها را داریم چرا که این وعده پیروزی را خداوند داده است و قطعا محقق خواهد شد.

وی افزود: شکست غیرقابل ترمیم رژیم اشغالگر قدس وعده قطعی الهی است چرا که نابودی نهایی ظلم، ستم، اشغال ، نصرت و پیروزی مظلومان حتمی است.

خطیب موقت جمعه تبریز بیان داشت:‌ ای کسانی که می‌خواهید بحران‌های فعلی جهان را ریشه‌یابی کنیدبه قرآن سر بزنید و ببینید که چطور این قوم مورد نفرین خداوند قرار گرفته است.

وی خطاب به مدعیان حقوق بشر و وجدان های بیدار گفت: قرآن کریم قوم یهود را قومی نامیده است که از فلاکت فرعونی نجات داده شدند و پیامبران بزرگ از آن‌ها مبعوث کرده است و نعمت و ثروت در اختیار آن‌ها قرار داده است. از طرف دیگر بیشترین غضب و خشم الهی نیز به همین قوم است به طوری که در چندین آیه خداوند این قوم را نفرین کرده است.

حجت الاسلام فاضل هیدجی اضافه کرد: خداوند وقتی آن‌ها را برگزیده کرد به آن‌ها امکانات و حکومت داد ولی هر نعمتی مسئولیت در بردارد اما وقتی روی زمین فساد کردند دچار خشم الهی و غضب الهی شدند.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: خداوند از قوم یهود اصلاح در زمین خواست ولی چون فساد به بار آوردند دچار نفرین پروردگار شدند.

وی با اشاره به دو خصوصیت نژادپرستی و خودبرتر بینی قوم یهود گفت: هر جا با بحران جهانی روبرو هستیم نژادپرستی در آن نهفته است، لجاجت، حرص و طمع و خشونت از این مشکلات است که در جمعی از آن‌ها دیده می‌شود.

این استاد حوزه علمیه گفت: بی‌عفتی، عادی کردن دروغ، نسل‌کشی جزء کار‌های رژیم صهیونیستی است که به راحتی می‌توانند دروغ بگویند و آن دروغ‌هایشان را در کل دنیا گسترش دهند. اتفاقاتی که در این روز‌ها در غزه رخ می‌دهد نشان دهنده افول سلطه‌گران است که با بیداری امت‌های اسلامی شاهد آن خواهیم بود زیرا اسلام مسیر خود را خواهد رفت.

وحید نستوهی
ارسال نظرات