۱۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۷۴۴۴۲
یار و همراه امام در پاریس:

مبلغان با تأسی از رفتارهای امام به تبلیغ دین بپردازند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد در جمع مبلغان اعزامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ایام الله دهه فجر به بیان نکاتی از زندگی و سیره امام راحل(ره) پرداخت.
آيت الله محمد رضا ناصري، نماينده ولي فقيه دراستان چهار محال و بختياري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد رضا ناصری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد در گردهمایی مبلغان اعزامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در دهه صفر و ایام الله دهه فجر در سخنانی گفت: روحانیان و مبلغان باید با تأسی از رفتارهای امام راحل(ره) به تبلیغ دین بپردازند و با مشکلات و کمبودها بسازند.

وی در ادامه به بیان حدیثی از معصوم(ع) پرداخت و افزود: سه چیز مانع رشد و پیشرفت انسان می شود، همت کوتاه و پست، نداشتن راه کار و به بن بست رسیدن و ضعف رای وسست عنصری.

آیت الله ناصری اظهار داشت: امام خمینی(ره) از کسانی بود که همت والا بلند داشت، هیچگاه احساس ضعف و بن بست در کارها نکرد و تصمیم گیری قاطع داشت و وقتی تصمیمی را با مقدمات لازم می گرفت بر روی آن تا آخر می ایستاد.

وی در تبیین ابعاد شخصیتی امام عنوان کرد: اما چند خصلت داشت که ابزار کمال و پیشرفت انسان است؛ اول اینکه از خود عبور کرده بود و همه کارهایش برای خدا بود و در هیچ دوره ای خودش مطرح نبوده است.

امام جمعه شهرکرد به ذکر خاطراتی در این زمینه پرداخت و ادامه داد: اوایل مبارزه بود که عده ای از اقایان علما که برخی از آنان در زندان بودند خدمت ایشان می رسند و گویا تعدادی از آنها به گونه ای صحبت می کنند که زندان رفتنشان به خاطر امام بوده است و امام با قاطعیت می فرمایند اگر تصور می کنید به خاطر من به زندان رفته اید دیگر مبارزه را ادامه ندهید و اگر به خاطر خدا رفته اید با او طرف حساب هستید.

وی خاطر نشان کرد امام یک پله از پله های حکومت امام زمان(عج) را آغاز کرد و در حالی که همه حوادث قرون اخیر و حتی مشروطیت حرکت های اصلاحی بودند امام به دنبال حاکمیت خدا بر مردم بود و می گفت ما قرن هاست بنده دیگران بودیم و دیگر بس است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری اظهارکرد: امام آنقدر از خود عبور کرده بود که اجازه نمی داد رساله او را چاپ کنند و دوست نداشت پس از شهادت آیت الله حکیم به عنوان مرجع مطرح شود اگرچه کراجعات متعدد مردمی دوستان ایشان را مجبور کرد که رساله امام را چاپ کنند.

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) حتی زمانی که حاج آقا مصطفی شهید شدند آن را الطاف خفیه الهی دانست و نمی گذاشتند درباره او تعریف و تمجیدی بکنیم و حتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در زمان تصدی محمد هاشمی بر صدا و سیما هم اجازه نداند راجع به حاج آقا مصطفی تعریف و تمجیدی شود ایشان مهتقد بودند این کارها خودنمایی است.

آیت الله ناصری در تبیین دیگر ابعاد شخصیتی ایشان تصریح کرد: امام عاشق خدا و به دنبال آن عاشق مردم بود و توکل و اعتماد او تنها و تنها به خداوند بود و به همین دلیل هیچگاه نمی ترسید و احساس بن بست در کارها نمی کرد.

وی در بخش پایانی سخنانش عنوان کرد: امام در تصمیم گیری قاطع بود؛ چندین ماه ممکن بود برای یک تصمیم وقت صرف کند اما وقتی به نتیجه می رسید دیگر از آن برنمی گشت، در قضیه اقای منتظری نقل شده است که ایشان سه ماه بر روی آن فکر کردند اما وقتی نظام اسلامی را در خطردیدند تصمیم قاطعی گرفتند.

امام جمعه شهرکرد افزود: امام نزدیک به 400 مصاحبه در پاریس انجام داد و با وجود شیطنت های خبرنگاران یک ایراد نتوانستند از مصاحبه هایش بگیرند چون هر چه می گفت عمل می کرد و در نهایت هم درست درآمد. /919/پ202/ع

ارسال نظرات