۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۷۴۴۴۶۶
مدیر حوزه خواهران فارس در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

لزوم مستندسازی از جنایات رژیم صهیونیستی/مبنای عقلانی حمایت از فلسطین

لزوم مستندسازی از جنایات رژیم صهیونیستی/مبنای عقلانی حمایت از فلسطین
حجت الاسلام و المسلمین ساجدی گفت: حمایت از جبهه مقاومت و فلسطین عاقلانه ترین کاری است که یک حکومت با تدبیر می‌تواند انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ساجدی مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، با اشاره به عملیات طوفان الاقصی گفت: آنچه که در عملیات طوفان الاقصی رخ داد بی سابقه بود و پیام شکسته شدن هیمنه اسرائیل را به دنیا مخابره کرد و موجب شد برای اسرائیل ابهتی باقی نماند و طوفان الاقصی مثل هیچ یک از عملیات‌های قبلی جبهه مقاومت علیه اسرائیل نیست و ما شاهد یک معجزه بزرگ هستیم.

وی افزود: این شکسته شدن قدرت پوشالی آنچنان برایشان دردناک بود که جنون وار دست به هر جنایتی می‌زنند و در بیمارستان ها و اردوگاه ها قتل عام می کند چراکه اسرائیل برای کسب این ابهت بسیار هزینه کرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین ساجدی به سابقه جنایت کارانه رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کرد و گفت: جنایات اسرائیل تازگی ندارد ، فاجعه صبرا و شتیلا با قتل عام چند هزار زن و کودک در نصف روز و کشتار در روستای دیر یاسین و تعرض به نوامیس آنان، گوشه ای از اقدامات ننگین صهیونیست های منحوس است.

وی با اشاره به شکست پروژه عادی سازی با رژیم صهیونیستی اظهارداشت: بعضی از کشورها اخیراً رفتارهایی از خود نشان می‌دادند که معلوم بود اسرائیل را قبول کرده اند و به همین دلیل اسرائیلی‌ها برای خود اقتدار و قدرتی را ترسیم کرده بودند و با وجود اینکه جغرافیای کوچکی داشتند می‌خواستند در همه دنیا اعمال نفوذ و اعمال قدرت کنند اما این قدرت و هیمنه‌ای که برای خود درست کرده بود در کمتر از دو روز می‌شکند آن هم توسط رزمندگان فلسطینی که در محاصره شدید بودند. شاخ آنان در جنگ‌های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه شکسته شده بود اما طوفان الاقصی کمر آنان را شکست و اینکه مقام معظم رهبری فرمودند غیر قابل ترمیم معنایش همین است که با این عملیات اقتدار و هیمنه اسرائیل شکسته شد.

مدیر حوزه خواهران فارس به شکست اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل در این عملیات اشاره نمود و گفت: عملیاتی که در این اندازه بخواهد انجام شود نیازمند ارتباطات و تماس‌های مکرر است و خودشان اعتراف می‌کنند که شکست ما بخاطر غافلگیری بود و این عملیات در اوج غفلت صهیونیست اتفاق افتاد و باعث شد که اسرائیل در اطلاعات و امنیت دیگر هیچ اعتباری نداشته باشد. شهروندانش دیدند که رژیم غاصب اسرائیل نمی تواند از آنان دفاع کند و می بینیم که فرودگاه‌هایش از مسافر پر شده است و رژیمی که تمام افتخارش به گنبد آهنین بود، رزمندگان مقاومت با پاراگلایدر بر سر آنها فرود می‌آیند و اسرائیل از برخورد با آنان عاجز می ماند و همه فهمیدند که این رژیم جعلی در حوزه دفاعی عاجز و ناتوان است.

وی تصریح کرد: آمریکا به عنوان اصلی ترین حامی اسرائیل در موضع کیش و مات قرار دارد چراکه آمریکا در قضیه اوکراین در باتلاق گیر کرده است و در مناسبات جهانی توسط روسیه، چین و ایران عقب رانده شده است اگر آمریکا وارد دفاع جانانه از اسرائیل شود جبهه مقاومت هم یکپارچه خواهد شد و دیدیم که هزاران مسلمان آمادگی خود را برای یکپارچه شدن برای مبارزه با استکبار و اسرائیل اعلام نمودند و نتیجه این می‌شود که اسرائیل شکست می‌خورد و این شکست پای آمریکا هم نوشته می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ساجدی افزود: اگر آمریکا نخواهد از اسرائیل حمایت کند آبروی بین المللی او از بین خواهد رفت و این عدم حمایت او در دنیا ترجمه و انعکاس پیدا می کند و معنایش این می‌شود که آمریکا که از اصلی‌ترین متحد خودش یعنی اسرائیل نمی‌تواند حمایت کند چگونه می‌خواهد از سایر هم پیمانانش حمایت کند و به همین دلیل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا وارد اسرائیل شد.

وی خطاب به اصحاب رسانه گفت: اسرائیل با همه این شکست‌هایی که متحمل شده اما هنوز امپراتوری رسانه‌ای در اختیار آنان است و باید مراقب باشیم که در جنگ رسانه‌ای پیروز نشوند و چراکه آنان در رسانه به دنبال وارونه جلوه دادن حقیقت هستند و میخواهند شکست خود را پیروزی نشان دهند. رسانه ها هرچه که می توانند باید از جنایات رژیم صهیونیستی مستند تهیه کنند چرا که اسرائیلی‌ها با مستندسازی ‌های دروغین و مظلوم نمایی به دنبال این هستند که مردم دنیا را تحت تاثیر قرار دهند و اذهان عمومی را به سمت خود تحریک کنند.

مدیر حوزه خواهران فارس بیان نمود: نشان دادن اوج جنایات اسرائیل حتماً لازم است ولی نباید جنایات آنان را بزرگ نمایی که در مردم ایجاد ناامیدی کند بلکه برخورد رسانه‌ای باید به گونه‌ای باشد که موجب تقویت روحیه جبهه مقاومت شود.

این استاد حوزه تاکید کرد: باید مراقب ایجاد خبرهای حاشیه ساز توسط دشمن باشیم چرا که امروز اسرائیل برای اینکه جلوی ضریب شکسته شدن هیمنه خودش را بگیرد خبرهای حاشیه ای ایجاد می کند تا شکست خودش را تحت شعاع آن قرار بدهد و می بینیم که آنان در ساختن خبرهای حاشیه‌ای مهارت دارند و در حالی که اصلی‌ترین مسئله امروز دنیا مسئله فلسطین است.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از افراد شبهه ایجاد می‌کنند که مسئله فلسطین با ما ارتباطی ندارد، اما همه مردم باید بدانند که اگر امروز حتی ما نخواهیم از مظلوم هم حمایت کنیم اما این اسرائیل است که با ما کار دارد و با ما دشمنی می کند و نمونه هایی از این دشمنی را در حمایت از اغتشاشات و ترور دانشمندان کشور دیدیم. حمایت از جبهه مقاومت و فلسطین عاقلانه ترین کاری است که یک حکومت با تدبیر می‌تواند انجام دهد چراکه اگر در آنجا مقابله صورت نگیرد مجبوریم در کوچه پس کوچه ‌های شهر خود با دشمن بجنگیم.

حجت الاسلام والمسلمین ساجدی اذعان نمود: تمام کسانی که در سرزمین های اشغالی ساکن هستند چه نظامی و چه غیر نظامی دشمن محسوب می شوند چرا که همه آنان غاصب سرزمین های اسلامی هستند . ما با هیچ یک از ادیان مشکلی نداریم ولی با غاصبان سرزمین‌های اشغالی مشکل داریم و این این مبنای ما است. امروز نقطه اتحاد شیعه و سنی مسئله فلسطین و مواجهه با اسرائیل است و هر کس کاری کند که در این اتحاد خدشه‌ای وارد شود در اردوگاه دشمن قرار گرفته است.

وی در پایان یادآور شد: پیام دیگر طوفان الاقصی این بود که باید ایمان به وعده‌ها و سنت‌های الهی را در خود تقویت کنیم و بدانیم که نتیجه ایستادگی و پایداری در راه خداوند پیروزی خواهد بود و آمریکا و اسرائیلی که خیلی ها آن ها را غیرقابل شکست می‌دیدند امروز در مقابل گروه کوچکی به عنوان حماس به عجز و ناتوانی افتاده‌اند.

ارسال نظرات