۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷
کد خبر: ۷۴۴۷۵۲
مدیر حوزه خواهران استان سمنان تشریح کرد؛

جزئیات برگزاری همایش ملی «تربیت در تراز مهدویت»

جزئیات برگزاری همایش ملی «تربیت در تراز مهدویت»
مدیر حوزه خواهران استان سمنان در نشستی خبری جزئیات برگزاری همایش ملی «تربیت در تراز مهدویت» را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا،  در راستای ترویج فرهنگ و تربیت مهدوی و با هدف پرورش نسل صالح، همایش «تربیت در تراز مهدویت» از سوی مؤسسه آموزش عالی حوزوی فاطمیه دامغان و با مشارکت مرکز پژوهشی مبنا برگزار می شود.

حجت الاسلام مهدی نجم مدیر حوزه خواهران استان سمنان در نشست خبری همایش ملی «تربیت در تراز مهدویت» که در تالار شهید سلیمانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزارشد اظهار داشت: همایش ملی تربیت در تراز مهدویت با هدف بازشناسی اهداف تربیتی انبیای الهی و سکان داری حوزه های علمیه در این راستا ترسیم شده است.

وی ضمن اشاره به الزامات و بایسته های تربیتی دنیای معاصر، تربیت مهدوی را از بهترین نوع تربیت عنوان کرد و ابراز داشت: تاکنون بالغ بر40 مقاله به دبیرخانه همایش ملی تربیت در تراز مهدویت ارسال شده است.

مدیر حوزه خواهران استان سمنان حرکت در مسیر تجلی بعد تربیتی احیای تمدن نوین اسلامی را از جمله هدفگذاری های دبیرخانه این همایش عنوان کرد و ابراز داشت: اصول کلی تربیت در تراز مهدویت، جامعه و تربیت در تراز مهدویت، خانواده و جامعه در تراز تربیت، حکومت و سیاست در تراز تربیت از مهمترین محورهای این همایش است.

حجت الاسلام نجم در ادامه ضمن ارائه توضیحاتی در رابطه با اعضای دبیرخانه همایش ملی تربیت در تراز مهدویت، زمینه‌سازی برای ظهور صاحب الزمان(ع) در بعد معرفتی را از جمله رسالت های این مجموعه عنوان کرد.

مدیر حوزه خواهران استان سمنان بیان داشت: علی رغم تمام تلاش های صورت گرفته موضوع مهدویت همچنان محجور است و باید از فرصت ها و چالش های پیش رو در عرصه های مختلف بهترین استفاده صورت پذیرد.

همایش ملی «تربیت در تراز مهدویت» برگزار می شود

در ادامه این نشست خراسانی ضمن گزارشی از مجموعه های همکار در این همایش تاریخ 30 آذرماه 1402 را آخرین مهلت دریافت مقالات به همایش ملی تربیت در تراز مهدویت اعلام کرد.

وی افزود: تاکنون تعداد 42 مقاله ناظر به محورهای 5 گانه دریافت و در فرایند ارزیابی قرار گرفته شده است و دانشجویان و پژوهشگران حوزوی می توانند تا تاریخ ذکر شده، مقالات خود را به همایش ملی تربیت در تراز مهدویت ارسال کنند.

خراسانی با بیان این که همایش ملی تربیت در تراز مهدویت با حضور چهره های شاخص علمی و حوزوی کشور در شهرستان دامغان برگزار خواهد شد، پرداختن به موضوعات مهم، به روز و مبتلا به در عرصه زن، خانواده و کودک را بسیار مهم و ضروری عنوان کرد.

در ادامه این نشست خانم متولیان معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران گزارشی از همایش ملی جنگ بیولوژیک ارائه شده در حوزه سمنان ارائه و بر هم افزایی پژوهشی بیشتر میان مجموعه ها را مهم و ضروری کرد.

وی افزود: بر اساس افق و چشم انداز حوزه علمیه خواهران، بنا داریم تا در برنامه های 5 سال اول تا سوم مرجعیت علمی را در سه حوزه، بانوان، کودک و خانواده کسب کنیم

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران اظهار داشت: مرجعیت علمی حوزه علمیه خواهران در افق 1414 نیازمند تولید ادبیات نظری در حوزه بانوان است و ما تلاش داریم تا هر اندزاه که می توانیم عناصر مرتبط با بانوان، خانواده و کودکان، موفق عمل کنیم.

همایش ملی «تربیت در تراز مهدویت» برگزار می شود

متولیان بیان کرد: بر اساس آموزه های معرفتی دین اسلام، خانواده اولین و مهمترین نهادی است که تربیت نسل را بر عهده دارد و نسلی که در خانواده دینی تربیت پیدا کرده و بالنده شده است، می تواند جامعه را شکوفا سازد و چنین نسلی است که می تواند نسل منتظر تمدن ساز بوده و در راستای تحقق مهدویت گام بردارد.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران با اشاره به تجربیات موفق استان های فعال در عرصه برگزاری همایش های تخصصی ابراز امیدواری کرد با فضای فراهم شده در حوزه خواهران، همایش ملی تربیت در تراز مهدویت بتواند حوزه علمیه خواهران را در رسیدن به مرجعیت علمی در عرصه بانوان، خانواده و کودک یاری رساند.

همایش ملی «تربیت در تراز مهدویت» برگزار می شود

ارسال نظرات