۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۷۴۵۱۶۴

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه رضوی و مرکز تبیان

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه رضوی و مرکز تبیان
دانشگاه علوم اسلامی رضوی و مرکز تبیان برای اجرای دوره های آموزشی دانشگاهی و مهارت افزایی ویژه دانشجویان و متقاضیان مستعد و محروم افغانستانی تفاهم نامه ای را امضا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و مرکز فعالیتهای فرهنگی- اجتماعی تبیان برای اجرای دوره های آموزشی بلند مدت دانشگاهی و کوتاه مدت مهارت افزایی و توانمند سازی ویژه دانشجویان و متقاضیان مستعد و  محروم افغانستانی تفاهم نامه ای را امضا کردند.

در ابتدای این تفاهم نامه آمده است: در راستای اهداف و سیاست‌های کلان دانشگاه علوم اسلامی رضوی و مرکز فعالیتهای فرهنگی- اجتماعی تبیان و بهره‌گیری بهینه از ظرفیت‌های موجود جهت ارتقای همکاری‌ها، این تفاهم‌نامه تنظیم و با تشریک مساعی طرفین، مفاد آن در چهارچوب قراردادهای جداگانه، اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

هدف از این تفاهم 5 ساله در متن تفاهم نامه، حداکثر تلاش طرفين در جهت فراهم آوردن امکانات آموزشی و برگزاری دوره‌های بلند مدت (دانشگاهی) و کوتاه مدت (مهارت‌افزایی و توانمندسازی آموزشی، پژوهشی و فرهنگی)، ویژۀ دانشجویان و متقاضیان مستعد و محروم افغانستانی (مقیم کشور افغانستان)درج شده است.

در ادامه به موضوع تفاهم نامه در چهار بند اشاره شده که عبارتند از:

الف. بررسی نیاز‌های علمی و فرهنگی جوانان افغانستانی، اعم از آموزش‌های آکادمیک بلند‌مدت و تخصصی کوتاه‌مدت

ب. فرآهم آوردن امکان تحصیل جوانان افغانستانی در دوره‌های دانشگاهی پرکاربرد در فضای کار افغانستان 

ج. امکان‌سنجی و برنامه‌ریزی جهت برگزاری دوره‌هاي تخصصي و كارگاه‌هاي آموزشي كوتاه‌مدت مشترک 

د. ارائۀ حمایت‌های مادی و معنوی از دانشجویان افغانستانی، به‌ویژه دانشجویان مستعد محروم.

در ادامه به تعهدات طرفین در تسهیل اجرای مفاد تفاهم نامه اشاره شده و در روش اجرا به تعیین نمایندگانی از سوی طرفین تاکید شده است.

این تفاهم نامه به امضای سید محمد هاشمی راستی به عنوان رئیس مرکز فعالیتهای فرهنگی- اجتماعی تبیان و حجت الاسلام والمسلمین محسن جهانگیری به عنوان رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی رسید./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات