۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۷۴۵۵۵۶
نماینده ولی فقیه در مازندران:

تحقق و ارتقای معرفت و معنویت دینی، وظیفه اصلی نهاد رهبری در سازمان ها است

تحقق و ارتقای معرفت و معنویت دینی، وظیفه اصلی نهاد رهبری در سازمان ها است
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: وظیفه اصلی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در نهادها و سازمان‌ها از جمله سپاه، ارتقای معرفت و معنویت دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در آئین تکریم مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران با بیان این که تغییر در مسؤولیت ها امری طبیعی است، گفت: این تغییرات نشاط بخش بوده و در نشاط آفرینی همچون تنوع در فرماندهی و مدیریت هر کدام برکاتی دارد.

وی با بیان این که وظیفه اصلی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در نهادها و سازمان‌ها از جمله سپاه ارتقاء معرفت و معنویت دینی است، ادامه داد: همه برنامه های این نهاد باید در راستای تحقق این دو راهبرد باشد.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود گفت: در رابطه با معرفت آنچه که در زمان غیبت سفارش شده تکیه روی سه معرفت خدا، رسول خدا و حجت است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی ادامه داد: از نظر ارتقای تقوا و دینداری باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در رابطه با خطراتی که در زمان غیبت وجود دارد و نگه داشتن دین در زمان غیبت که همانند نگه داشتن آتش در کف دست است، مؤثر باشد‌.

وی با بیان این که رسالت ما تعلیم معارف دین و تقویت معنویات دینی است، تصریح کرد: باید به گونه ای تلاش شود که انسان ها در زمان غیبت، دین، حلال‌خوری، عفاف و حجاب، نماز، روزه و موارد دیگر را حفظ کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران اگر ما توانستیم مهارت دینداری در شرایط را به‌دست آورده و تقویت کنیم موفق خواهیم بود، ادامه داد: اگر دستگاهی همچون دماسنج برای سنجش تقوا و معنویت داشتیم خوب بود، البته نه اینکه دیگران را بلکه خودمان را تست کنیم.

امام جمعه ساری در بخش پایانی سخنان خود گفت: انتظار ما از نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا این است سطح فضای ارزشی، معنوی و مراتب دینداری  مجموعه سپاه هر روز تقویت شود.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم با تقدیر از زحمات حجت الاسلام رعایتی در زمان تصدی این مسؤولیت، حجت الاسلام صمد بهرامی به عنوان مسؤول جدید نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا معرفی شد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات