۱۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۷۴۵۵۹

ویژه‌نامه اربعین سالار شهیدان در پایگاه حوزه‌های علمیه خواهران قرار گرفت

خبرگزاری رسا ـ ویژه‌نامه اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در آستانه فرارسیدن این روز در پایگاه اینترنتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران قرار گرفت.
ويژه‌نامه اربعين سالار شهيدان د
به گزارش خبرگزاری رسا،‌ محمدتقی جلیلی‌صفت مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در این ارتباط تصریح کرد: این ویژه‌نامه حاوی مطالب و فایل‌های صوتی مختلفی در ذکر فضایل و مناقب امام حسین(ع) است.

وی از ارزش و جایگاه اربعین حسینی از دیدگاه مقام معظم رهبری و اربعین در فرهنگ اهل بیت(ع) به عنوان برخی از مطالب این ویژه‌نامه یاد کرد و افزود: در مطلب ذیل عنوان اربعین در فرهنگ اهل بیت(ع)، احادیثی از ائمه(ع) در مورد گرامیداشت اربعین بیان شده است.

مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران زیارت اربعین و استجابت زیارت اربعین در روایات را برخی مطالب دیگر در این ویژه‌نامه عنوان کرد و افزود: در این ویژه‌نامه خطبه حضرت سجاد(ع) در مسجد شام نیز ذکر شده است.

وی با بیان اینکه در ویژه‌نامه اربعین سالار شهیدان حوادث تاریخی مربوط به واقعه کربلا نقل شده است، اظهار داشت: ورود اهل بیت(ع) به مجلس یزید، در مجلس یزید و خرابه‌ای در کنار کاخ یزید از جمله مطالبی هستند که در این راستا در این ویژه‌نامه ذکر شده‌اند.

جلیلی با بیان اینکه برخی اندیشمندان قائل به حضور اهل بیت(ع) در کربلا در اربعین واقعه عاشورا هستند، اضافه کرد: به منظور بررسی این موضوع مطلبی با عنوان موافقان ورود اهل بیت(ع) به کربلا در مقابل منکران در ویژه‌نامه اربعین حسینی گنجانده شده است.

وی تصریح کرد: در این ویژه‌نامه ماجرای شهادت حضرت رقیه(س) نیز گنجانده شده است.

مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: در تهیه مطالب این ویژه‌نامه از منابع معتبر شیعی استفاده شده است.

براساس گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، در این ویژه‌نامه سه فایل مربوط به عزاداری سالار شهیدان نیز گنجانده شده است./917/د102/ص
ارسال نظرات