۱۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۷۴۵۸۰
رییس انجمن کلیمیان اصفهان:

مردم ایران بر اساس ایدئولوژی الهی پیروز شدند

خبرگزاری رسا ـ رییس انجمن کلیمیان اصفهان با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: مردم ایران بر اساس ایدئولژی الهی و به رهبری پیشوایی الهی همچون امام خمینی(ره) پیروز شدند.
نشست اديان توحيدي به مناسبت دهه فجر در استانداري اصفهان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، صیون ماه‌گرفته، رییس انجمن کلیمیان اصفهان، امروز در همایش ادیان توحیدی اصفهان، با تبریک فرا رسیدن دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: مردم ایران بدون وابستگی به هیچ ایدئولوژی و مکتبی جز ایدئولژی الهی و با رهبری یک پیشوای الهی همچون امام خمینی‌(ره)، با انقلابی که انجام دادند، دشمنان ایران را شکست داده، همچون نوری در تاریکی درخشیدند.

ماه‌گرفته افزود: معنویت در آیین کلیمی، تکیه گاهی برای انسان ها است و یهودیان معنویت را ارتقای روح و جان و مادیات را برای جسم می‌دانند.

رییس انجمن کلیمیان اصفهان با اشاره به بخش‌هایی از تورات، معنویت را درخت زندگی و شاهراه شایسته توصیف کرد و ابراز داشت: درخت زندگی دارای دو بعد مادی و معنوی است.

وی معنویت را تأثیر‌گذار در عقلانیت، بینش، دانش، قدرت، جبروت، عدالت، قضاوت، احسان و رحم دانست و افزود: اگر عالمی‌ معنویت نداشته باشد؛ شاخه هایش بسیار و ریشه هایش کم است.

ماه گرفته ادامه داد: اگر معنویت در بینش افراد نباشد، انسان به جای این‌که درون‌نگر باشد، بیرون‌نگر خواهد شد و دانش او سست بنیاد خواهد بود.

وی با بیان این‌که‌ اگر در قدرت، معنویت نباشد، نمرود‌ها و فرعون ها را به وجود خواهد آورد، ابراز داشت: بر اساس آموزه های یهود فایق آمدن بر نفس بسیار بالاتر از سلطنت بر تصرف منطقه ای جغرافیایی است.

رییس انجمن کلیمیان اصفهان با بیان این جمله از تورات که؛ عدالت را پیرو باشید تا زنده بمانید، افزود: اگر قاضی دارای معنویت باشد بردبار و بهتر به انجام وظیفه خود خواهد پرداخت.

ماه گرفته، احسان و رحم را بزرگ‌ترین آموزش معنوی نسبت به فرزندان دانست و ادامه داد: «بسم الله الرحمن الرحیم» بیانگر ارزشمندی همین بخش از معنویت خواهد بود؛ از این رو اگر انسان‌ها به همدیگر رحم کنند، خدا هم به انسان رحم خواهد کرد.

در این مراسم رییس شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و حوزه جنوب کشور نیز به نمایندگی از دین مسیحیت، سی و یکیمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به آحاد مردم ایران تبریک گفت./965/پ202/س
ارسال نظرات