۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۷۴۶۱۳۲
سرپرست ستاد اقامه نماز کاشان خبر داد؛

اجرای طرح مدرسه نمونه و طرح ملی درست خوانی نماز در مدارس کاشان

اجرای طرح مدرسه نمونه و طرح ملی درست خوانی نماز در مدارس کاشان
اصفهان- حجت الاسلام تواضعی کاشی از اجرای طرح مدرسه نمونه نماز و طرح ملی درست خوانی نماز در شهرستان کاشان خبر داد و گفت: این طرح در آموزش و پرورش برگزارمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد حسین تواضعی کاشی پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اقامه نماز آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید با اشاره به این فرمایش رهبرمعظم انقلاب که توجه به نماز جوانان را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن بیمه می‌کند، گفت: این فرمایش معظم له چراغ راهی برای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز است.

وی با اشاره به برنامه‌های متنوع ابلاغی ستاد مرکزی اقامه نماز به ستاد اقامه نماز شهرستان کاشان افزود: درصد بالایی از این برنامه‌ها به حوزه به آموزش و پرورش اختصاص دارد.

سرپرست ستاد اقامه نماز کاشان ادامه داد: برای تحقق و اجرای برنامه‌های ابلاغی ستاد مرکزی اقامه نمازهمه باید با ستاد اقامه نماز شهرستان کاشان همکاری همه جانبه داشته باشند.

حجت الاسلام تواضعی کاشی به لزوم برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی ویژه دانش آموزان بر اساس آسیب شناسی در مدارس تأکید کرد و اظهار داشت: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی ویژه دانش آموزان با موضوعات فلسفه نماز، فلسفه حجاب و پاسخگویی به شبهات سیاسی باشد.

به گفته وی ستاد اقامه نماز شهرستان کاشان برگزاری نشست‌های دانش‌آموزی در مدارس با حضور اساتید مرکز تخصصی قم را دراولویت برنامه‌های خود دارد.

سرپرست ستاد اقامه نماز کاشان برگزاری نشست‌های دانش آموزان با استفاده از ظرفیت انجمن اولیاء و مربیان در مدارس را یکی دیگر از برنامه‌های ستاد اقامه نماز شهرستان کاشان اعلام کرد و گفت: اجرای شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز باید مورد توجه قرار داشته باشد.

وی در ادامه از اجرای طرح مدرسه نمونه نماز و طرح ملی درست خوانی نماز در شهرستان کاشان خبر داد و اظهار داشت: این طرح با برگزاری دوره آموزشی نیک ویژه مدیران مربیان کودکستان‌ها و با هماهنگی با کارشناس کودکستان‌ها در آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

به گفته وی در راستای فرهنگسازی اقامه نماز در مدارس، دوره آموزشی مبین ویژه مدیران مدارس متوسطه شهرستان کاشان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام تواضعی همچنین از برگزاری دوره آموزشی معلمان پایه سوم ابتدایی دخترانه و دوره آموزشی معلمان پایه هشتم پسرانه به سن تکلیف رسیده خبرداد و یادآور شد: برنامه مهم و اساسی دیگر ستاد اقامه نماز کاشان برگزاری دوره آموزشی امامان جماعت مدارس این شهرستان است.

وی با اشاره اینکه سرمایه گذاری امروز دشمن برای نسل آینده کشور، اظهار داشت: باید از تمام توان خود را برای اجرای دوره‌های آموزشی استفاده کنیم.

سرپرست ستاد اقامه نماز شهرستان کاشان حضور مدیران و معلمان در نماز‌های جماعات مدارس را یکی از آسان ترین، موثرترین و اصلی‌ترین روش‌ها ترویج فرهنگ نماز در مدارس اعلام کرد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات