۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۷۴۷۶۹۳
استاندار اصفهان در جلسه طلاب اصفهانی مقیم قم:

از نقش آفرینی طلاب اصفهانی حمایت خواهیم کرد

از نقش آفرینی طلاب اصفهانی حمایت خواهیم کرد
مرتضوی گفت: مجمع طلاب حوزه علمیه اصفهان در هر زمینه‌ای که خواستار نقش آفرینی در سطح استان باشد، ما نیز از این خواسته‌ها استقبال و حمایت خواهیم کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در جلسه دیدار طلاب و فضلای استان اصفهان مقیم قم با استاندار این استان که در مسجد امام حسن عسکری (ع) برگزار شد با اشاره پیشرفت‌های شگرف انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته اظهار داشت: پیشرفت‌های کنونی انقلاب اسلامی ایران اصلا قابل مقایسه با قبل از انقلاب و اوایل انقلاب اسلامی نیست؛ چراکه امروزه سطح پیشرفت‌های بهداشتی، اقتصادی، نظامی و حتی در میزان درصد امید مردم به زندگی بسیار قابل توجه و چشمگیر می‌باشد.
 
وی افزود: باید توجه شود که تمام این پیشرفت‌ها با وجود تحریم‌ها و دشمنی‌های بی سابقه دشمنان انقلاب اسلامی با جمهوری اسلامی ایران بوده است و امروز باید در برابر هجمه‌های دشمنان ایستادگی کرده و هجمه‌های فرهنگی دشمنان را خنثی کرد.
 
مرتضوی خاطرنشان کرد: ما باید برای مقابله با هجمه‌های دشمنان آماده بوده و برنامه ریزی لازم را داشته باشیم تا فاصله‌های فرهنگی امروز را که مورد اعتراض دلسوزان نظام شده است، با ابتدای انقلاب اسلامی کاهش دهیم.
 
استاندار اصفهان بیان داشت: امروز رابطه حاکمان و علما بسیار متفاوت از دوره‌های گذشته و قبل از انقلاب است؛ به گونه‌ای که جدایی حوزه‌های علمیه از نظام اسلامی، غیر قابل جداسازی است و مجمع طلاب حوزه علمیه اصفهان در هر زمینه‌ای که خواستار نقش آفرینی در سطح استان باشد، ما از این خواسته‌ها استقبال و حمایت خواهیم کرد.
 
وی افزود: حضور روحانیون در استان باعث دلگرمی مردم شهر بوده و سبب ایجاد آرامش و هدایت درست افراد جامعه خواهد شد؛ چنانکه طلاب و روحانیون در انقلاب اسلامی بسیار نقش آفرین بودند و امروزه نیز می‌توانند در صحنه بوده و نقش آفرینی تاثیرگذار خود را داشته باشند.
 
مرتضوی با اشاره به چالش‌های شناسایی شده در استان اصفهان اظهار داشت: ما چالش‌های متعددی را در استان شناسایی و در دستور خود قرار دادیم که اولین این چالش ها، کمبود آب در این استان است؛ چراکه سطح دست یابی به آب در استان پایین‌تر رفته است که در این راستا قرارگاهی شکل گرفته و مشکلات بررسی و مطالعه شد و برنامه‌های مختلفی طراحی شد تا این چالش برطرف شود.
 
وی در ادامه چالش دیگر را آلودگی هوای استان اصفهان عنوان کرد و بیان داشت: مدیران استان در این راستا نیز برنامه ریزی‌های لازم را تدوین کرده اند و کارخانه‌های استان اصفهان دیگر سوخت مازوت مصرف نمی‌کنند.
 
گفتنی است، استاندار اصفهان در پایان جلسه به مدت قابل توجهی به سوالات طلاب و فضلای استان در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پاسخ گفت.
ارسال نظرات