۱۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۷۴۷۹۶
استاد حوزه علمیه قم:

بندگی حقیقی در پذیرش ولایت خدا و اولیاء الهی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این که بندگی زمانی بندگی است که در زندگی انسان اثر بگذارد و موجب پذیرش ولایت خداوند و اولیاء الهی شود، اظهار داشت: بندگی حقیقی، پذیرش ولایت خدا و انبیاء و اولیاء الهی است.
بندگی حقیقی در پذیرش ولایت خدا و اولیاء الهی است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسینی اراکی، استاد حوزه علمیه قم، شب گذشته 17 بهمن ماه در جمع عزاداران مسجد زین العابدین قم گفت: بندگی زمانی بندگی است که در زندگی انسان اثر بگذارد و موجب پذیرش ولایت خداوند و اولیاء الهی شود.

وی افزود: امروز مشکل حتی متدینین ما این است که نماز می خوانند و روزه می گیرند؛ اما ممکن است تاثیری چندان در زندگی آنان نداشته باشد.

حجت‌الاسلام حسینی اراکی عنوان کرد: در زمان حضرت علی(ع) یکی از یاران ایشان به قرآن خواندن زیبای فردی که بعدا درگروه خوارج قرار گرفت غبطه می خورد؛ اما بعد از جنگ نهروان حضرت با شمشیر کشته او را نشان داد و گفت این همان فردی است که قرآن می خواند اما ولایت نداشت.

وی تاکیدکرد: قرآنی که منجر به اطاعت و تبعیت از حضرت علی(ع) نشود قرآنی است که در فرد اثر نگذاشته است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: کسی که نماز بخواند و بیش از 20 بار هم حج برود؛ اما زبانش دیگران را عذاب دهد و با دیگران بدخلقی کند به مقام بندگی نرسیده است.

وی با بیان اینکه حجاج کسی است که به تعداد بسیاری زیادی به سفر حج رفته است، ادامه داد: براساس نقل تاریخی، شمر اولین کسی نبود که می خواست سر امام حسین(ع) را از بدنش جدا کند، بلکه عمر بن حجاج اولین کسی بود که برای جدا کردن سر امام حسین(ع) ار بدنش اعلام آمادگی کرد.

استاد حوزه علمیه قم در پایان تاکیدکرد: بندگی حقیقی در پذیرش ولایت الهی و اولیاء الهی است./917/پ202/ص
ارسال نظرات