۱۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۷۴۸۱۷
شیخ نعیم قاسم:

مقاومت هیچ ارتباطی با حوثی های یمن ندارد

خبرگزاری رسا ـ شیخ نعیم قاسم با تاکید بر آمادگی همیشگی حزب الله لبنان در برابر دشمن صهیونیستی، علیرغم وجود هرگونه شاهدی مبنی بر تصمیم این رژیم به آغاز جنگی جدید علیه لبنان یا منطقه، هرگونه ارتباطی میان حزب الله و حوثی های یمن را رد کرد و از گسترش روابط لبنان با سوریه استقبال نمود.
شيخ نعيم قاسم


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، روز گذشته در گفت و گویی با تلویزیون سوری الدنیا، با اظهار اینکه هیچ گونه شاهدی مبنی بر تصمیم اسراییل برای به راه انداختن جنگی دوباره علیه حزب الله یا منطقه وجود ندارد، گفت: با وجود این، اسراییل خطر واقعی است و ما نمی توانیم به آن اطمینان داشته باشیم. لذا باید همیشه آماده باشیم. ما نمی‌دانیم که چه زمانی اسراییل دست به اقدام غافلگیرکننده می زند و ممکن است چه تحولی در سطح منطقه و بین الملل اتفاق بیفتد.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت بدون سلاح امکان پذیر نیست و سلاح به خاطر وجود مقاومت است و مقاومت به خاطر وجود دشمن، اظهار داشت: حزب‌الله لبنان به دولت کنونی سعد حریری تکیه کرده چرا که این دولت برخی دستاورد‌ها در برخی زمینه ها به ویژه زمینه های اقتصادی و نیز در نظر گرفتن منافع مردم و تاثیرات آن بر اوضاع اجتماعی را به همراه داشته است.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص روابط لبنان با سوریه، گفت: سوریه گذرگاه طبیعی اقتصادی، امنیتی و سیاسی لبنان است و ما سفر اخیر سعد حریری به سوریه را امری مثبت می‌دانیم. ما بدون همکاری با سوریه نمی توانیم تلاش پویایی داشته باشیم.

وی همچنین درباره روابط حزب الله لبنان با مصر تصریح کرد: عملکرد مسوولان مصر و تعهداتشان به توافقنامه کمپ دیوید با روحیه مردم مصر متفاوت است. مردم مصر با مساله فلسطین به گونه دیگری برخورد می کنند. ساخت دیوار فولادی با حمایت از مساله فلسطین تناسب ندارد و هیچ خدمتی به مصر و فلسطینی ها نمی کند. نظام مصر شیوه عملکرد خودش را دارد و ما موافق این شیوه نیستیم.

شیخ نعیم قاسم داشتن هر گونه رابطه میان حزب الله لبنان و حوثی های یمن را رد کرد و گفت: ما هیچ ارتباطی با حوثی ها نداریم و آنچه هم اکنون در یمن در جریان است نه از نظر مالی و نه به هیچ شکل دیگری از حمای حزب الله لبنان برخوردار نیست و هر کس مدرکی در این زمینه دارد، ارائه کند.

قاسم درباره اوضاع کنونی ایران گفت: ایران برهه بحران داخلی بعد از انتخابات ریاست جمهوری را پشت سر گذاشته است و اکنون در شرایط بهتری قرار گرفته است و ما امیدواریم دشمنان دست از توطئه چینی علیه این کشور بردارد./981/الف

ارسال نظرات