۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۷۴۸۷۲۱
کوثری در گفت‌وگو با رسا تأکید کرد؛

نقش مهم سردار سلیمانی در تقویت جبهه مقاومت/ انتقام خون حاج قاسم در موقع مقتضی گرفته خواهد شد

نقش مهم سردار سلیمانی در تقویت جبهه مقاومت/ انتقام خون حاج قاسم در موقع مقتضی گرفته خواهد شد
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از خدمات حاج قاسم سلیمانی در ایران و منطقه سخن گفت و افزود: حاج قاسم با یاد دادن ماهیگیری به نیروهای مقاومت، آن‌ها را در ساخت سلاح و دفاع از خود مستقل کرد.

محمداسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا انتخاب مسیر حق و حقیقت به وسیله این شهید بنام را مربوط به قبل از پیروزی انقلاب توصیف کرد و گفت: حاج قاسم پیرو یک تفکر انقلابی، اسلامی و ملی به تمام معنا بود و بر این اساس حرکت خود را ادامه داد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان خاطراتی از فعالیت‌های شهید قاسم سلیمانی در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب هم چنین فعالیت‌هایی را در هشت سال دفاع مقدس ادامه داد؛ در آن زمان خبری از امتیازات مادی نبود و مجاهدت‌ها تنها بر اساس انگیزه الهی و اعتقاد راسخ رزمندگان در الگوبرداری از حضرت اباعبدالله الحسین و عاشورای ایشان انجام می‌شد.

وی مجاهدت‌های بی‌دریغ حاج قاسم و استعدادهای وی را باعث درخشش او به عنوان فرمانده تیپ و بعد از آن لشکر 41 ثار الله کرمان توصیف کرد و ابراز داشت: مدیریت سپاه سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بویژه کرمان از نخستین قدم‌های مدیریتی حاج قاسم در عرصه نظامی بود.

کوثری از جمله خدمات شهید حاج قاسم سلیمانی پس از جنگ تحمیلی به جمع‌آوری اشرار و قاچاقچیان به روش‌های غیر سرکوبگرانه اشاره کرد و گفت: این شهید عزیز با روش‌های مسالمت آمیز مانند دادن پیام، درخواست برای تسلیم یا ترک منطقه توانست تا حد بسیار زیادی جرایم مختلف را در منطقه تحت مدیریت خود کاهش دهد و امنیت را برقرار سازد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خدمات حاج قاسم در افغانستان و بعد از آن در نیروی قدس تصریح کرد: با انجام دقیق وظایف و مسئولیت‌ها در سطح منطقه، حاج قاسم به یک شخصیت بین‌المللی تبدیل شد و توانست حزب الله و جبهه مقاومت را تقویت کند؛ وی به درخواست مسئولان عراق و سوریه داعش را سرکوب کرد و در نهایت شیاطین و خبیثان عالم و اشرار زیاده‌خواهی که خود را حامی حقوق بشر می‌دانند مبارزه این سرباز اسلام در برقراری صلح و امنیت در منطقه را تاب نیاوردند و ایشان را به درجه رفیع شهادت رساندند.

وی با مد نظر قرار دادن پیام‌های تسلیت و قدردانی پس از شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: این تسلیت‌ها و قدردانی‌ها به دلیل خدمات بی‌دریغی بود که این سرباز بزرگ اسلام به کشورهای منطقه داشت که باعث بزرگی و عظمت اسلام، ایران اسلامی و این شهید بزرگوار شده است.

کوثری در بیان خدماتی که حاج قاسم سلیمانی به جبهه مقاومت داشت تصریح کرد: نیروهای جبهه مقاومت در این سال‌ها به ایران آمدند و در جلسات و همایش‌های مختلف شرکت کردند؛ محمد ضیف که طراح عملیات طوفان الاقصی بود، حاج قاسم را به غزه دعوت کرد و پس از بازدید از منطقه با ایشان مشورت‌هایی داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حاج قاسم به تمام مردم مقاوم منطقه ماهی گیری را یاد داد و به این خاطر است که امروز جبهه مقاومت در هر گوشه از منطقه به خودکفایی رسیده است؛ از همین رو است که امروز مردم غزه در محاصره 360 درجه‌ای انواع و اقسام سلاح‌ها را می‌سازند.

وی درباره تحقق انتقام حاج قاسم سلیمانی گفت: اینطور نیست که ما رها کنیم؛ در موقع مقتضی اقدام خواهد شد و قطعاً و یقیناً مردم آثار آن را خواهند دید.

ارسال نظرات