۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۷۴۸۹۹۳
امام جمعه موقت کاشان:

وصیت نامه شهدا دریایی از معرفت و بصیرت است

وصیت نامه شهدا دریایی از معرفت و بصیرت است
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: وصیت نامه شهدا دریایی از معرفت، بصیرت، اخلاص، ایمان، جهاد و شهادت طلبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار چهارشنبه شب در دیدار با خانواده معلم شهید حسین عطوف، گفت: وصیت نامه شهدا دریایی از معرفت و بصیرت و اخلاص و ایمان و جهاد و شهادت طلبی است.

وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و امام خمینی (ره) و سالروز شهادت سردار سلیمانی افزود: شهید سلیمانی پیرو امام راحل و در مسیر امام خمینی (ره) حرکت می‌کرد و امام خمینی (ره) نیز پیرو فاطمه زهرا (س) بود و در مسیر آن بزرگوار حرکت کرد و حضرت زهرا (س) نیز پیرو خدا بود و این مسیر به طرف خدا بود و خدایی بود.

امام جمعه موقت کاشان به راهکار‌های مسیر شناخت شخصیت انسان‌ها اشاره کرد وادامه داد: یکی از راه‌های شناخت شخصیت ها، شناخت سیره و رفتار و گفتار و کردار آن‌ها است.

وی به فرمایشات پیامبراکرم (ص) دررابطه با فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت: تمامی فضائل حضرت زهرا (س) در نام حضرت خلاصه شده است، از این رو پیامبر اکرم (ص) می‌فرمای هیچ شری در وجود حضرت فاطمه زهرا (س) وجود ندارد و تمام وجود حضرت خیر و برکت است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) ذره‌ای جهل و نادانی و خلاف عقل در وجود مبارک اش نبود و تمام وجود ایشان مملو از علم و عقلانیت بود و طیب و طاهره بود.

وی با بیان مردم از شناخت عظمت حضرت زهرا(س) عاجز بودند، افزود: پیامبراکرم (ص) می‌فرماید، خداوند با رضایت حضرت زهرا (س) راضی و خشنود می‌شود و با غصب حضرت غضبناک می‌شود.

امام جمعه موقت کاشان گفت: هرکس به دنبال کسب رضایت خداوند است باید رضایت حضرت زهرا (س) را داشته باشد، از این رو سیره حضرت فاطمه زهرا(س) بسیار گسترده و الگوی ما است.

وی از عبودیت، خدا شناسی و عشق به خدا به عنوان سیره حضرت فاطمه زهرا (س) نام برد و افزود: حضرت زهرا (س) فقط خدا را می‌دید و مهمترین ویژگی‌های حضرت خواندن کتاب خدا، دیدن رسول خدا و انفاق در راه خدا بود.

حجت الاسلام اسلامی تبار از ساده زیستی به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های فاطمه زهرا (س) نام برد و گفت: فاطمه زهرا (س) در رابطه با مسائل مالی به شدت ساده زیست بود وزندگی او عاری از تشریفات و تجملات بود.

وی به لزوم ساده زیستی برای رسیدن به معنویات تأکید کرد و افزود: امروز توجه به مادیات و مادی گرایی در جامعه سبب شده تا از طعم معنویات محروم شده و از نماز و دعا لذت نمی‌بریم، چرا که از معنویات دوره شده ایم و غرق در مادیات و دنیا شده ایم.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه امروز ساده زیستی حلقه مفقوده‌ای است که همه غرق در مسابقه تجملگرایی شده ند، گفت: برای لذت بردن از معنویات باید از تعلقات دنیا دل کنده و با رویکرد به ساده زیستی به سوی معنویات گام برداریم.

حجت الاسلام اسلامی تبار یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت زهرا (س) را ازدواج آسان حضرت دانست و ادامه داد: امروز ازدواج‌های آسان برای جوانان تبدیل به یک رویای دست نیافتنی شده است.

وی ساده زیستی، ازدواج آسان، مردم داری، ارشاد، خیرخواهی و دفاع از دین و ولایت را ازسیره حضرت فاطمه زهرا (س) دانست و افزود: مردم داری سیره حضرت فاطمه زهرا (س) بود چرا که در عین اینکه خانم بود، اما ارتباط خوبی با مردم داشت و با انفاق وکمک به نیازمندان مردم دار بود.

امام جمعه موقت کاشان یادآور شد: امام خمینی(ره) در ساده زیستی، دفاع از دین، اخلاص، ارشاد و مردم داری پیرو حضرت فاطمه زهرا (س) بود و پرچم دین را برافراشته بود.

به گفته وی امام خمینی (ره) از دوران طلبگی تا زمانی که از پاریس برگشت و به عنوان رهبر و امام مطرح بود هیچ تغییری در سبک زندگی اش دیده نشد و ساده زیست بود.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: شهید سلیمانی نیز همین راه اخلاص و عبودیت و خدا پرستی را رفت و به گونه‌ای زندگی کرد که رهبرمعظم انقلاب، سیره و رفتار شهید سلیمانی را به مکتب سلیمانی تعبیر کرد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات