۱۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۷۴۹۴۲
با حضور آیت الله یزدی:

پژوهشگران برتر قرآنی سال 88 تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ با حضور رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، از برگزیدگان و پژوهشگران برتر قرآنی سال 88 تجلیل شد.
 آيت الله يزدي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه و تجلیل از برترین های قرآنی سال جاری شرکت کننده در هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با حضور آیت الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

براساس این گزارش در این مراسم که ظهر امروز در دفتر دبیرخانه جامعه مجلس خبرگان رهبری در قم برگزارشد، از تعدادی از پژوهشگران برتر قرآنی سال 88 که همگی طلبه و روحانی بودند با اهدا لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

آیت الله یزدی در این مراسم با قدردانی از تلاش های انجام گرفته جهت توسعه مباحث قرآنی در جامعه تاکید کرد: ما بسیار خوشحال هستیم که به برکت انقلاب اسلامی ایران به قرآن توجه خوبی شده است و این موضوع بسیار پسندیده و خوب است و امیدواریم توجه به قرآن و معارف والای آن روز به روز توسعه و گسترش یابد.

آیت الله یزدی تفسیر المیزان را افتخار قرن اخیر دانست و بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران قرآن کریم از حوزه ضیقی که به آن نگاه می شد درآمد و به عنوان یک کتاب اساسی در زندگی فردی و اجتماعی مطرح شد.

حجت الاسلام حمید محمدی رئیس مرکز هماهنگی و ترویج فعالیت های قرآنی کشور نیز در این مراسم گزارشی از روند برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن ارائه کرد و گفت: برای ترویج فرهنگ قرآنی تمام امید ما به حوزه های علمیه و طلاب و روحانیون است و امیدواریم با کمک این نهاد مهم فرهنگی بتوانیم نسبت به توسعه این امر مهم در جامعه اقدام کنیم.
وی استفاده از روش های سنتی تبلیغی همچون تبلیغ چهره به چهره را اقدامی مناسب در راستای تحقق این مهم داسنت و تاکید کرد: ارائه جذاب و زیبای معارف قرآنی به نسل جوان باعث نجات آنان می شود و به هر میزان در این راستا تلاش شود مثمر ثمر خواهد بود.

حجت الاسلام سعید بهمنی دبیر هیئت داوران هفدهیمن نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نیز در این مراسم گزارشی از روند برگزاری این مراسم و انتخاب آثار برتر ارائه کرد و بیان داشت: بیش از نوزده هزار کتاب و اثر قرآنی به دبیرخانه نمایشگاه ارسال شده بود که با ارزیابی های صورت گرفته در پایان تعداد پنج اثر حائز رتبه برتر شده است.

گفتنی است در پایان این مراسم نیز از حجج اسلام آقایان: عبدالکریم بهجت پور، یوسفی، سیدجعفر صادقی فدکی، صفوی و علی اکبر بابایی به عنوان پژوهشگران برگزیده قرآنی سال 88 تجلیل شد. /924/پ202/ع

ارسال نظرات