۲۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۷۵۰۶۷
حجت‌الاسلام شجونی:

جاه طلبی منشأ بسیاری از انحرافات است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: روحانیت همواره در تاریخ ملجأ و مأمن مردم بوده است.
شجوني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جعفر شجونی، عضو جامعه روحانیت مبارز، ظهر امروز در مراسم یادبود آیت الله گیلانی، از علمای برجسته گیلان، که در مسجد جامعه بازار رشت برگزار شد، با گرامی‌داشت سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به نقش روحانیت در آغاز نهضت انقلاب و پیروزی آن اشاره کرد و افزود: روحانیت به عنوان پرچم‌دار نهضت انقلاب اسلامی بوده و امروز نیز این قشر تأثیر‌گذار در جامعه نقش انکارناپذیری دارد.

وی با بیان این که روحانیت همواره در طول تاریخ ملجأ و مأمنی برای مردم بوده است، خاطر‌نشان کرد: روحانیت امروز نیز در صف اول مبارزه علیه استکبار جهانی قرار دارد و برای دفاع از ارزش‌های اسلامی با دشمنان مقابله خواهد کرد.

حجت الاسلام شجونی در بخش دیگری از سخنان خود، جاه طلبی را منشأ بسیاری از انحراف‌ها دانست و تصریح کرد: امروز نیز قدرت طلبی و جاه طلبی کشورهای مستکبر سبب جنایت‌های بسیاری از سوی آنها در جهان می‌شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز  با بیان این که زیاده خواهی خصلتی مضر برای انسان است، خاطر‌نشان کرد: منشأ بسیاری از انحرافات، جنگ ها و انواع ظلم های دیگر از پیامد‌های زیاده‌خواهی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که انقلاب اسلامی ایران بر پایه سه رکن فرهنگ مهدویت، عاشورا و پشتوانه ولایت فقیه استوار است، بیان داشت: دشمن برای رسیدن به مقاصد شوم خود درصدد تضعیف و نابودی این سه رکن اساسی انقلاب است.

حجت الاسلام شجونی انقلاب اسلامی را منشأ تحولات بسیاری در جهان دانست و خاطر نشان کرد: امروز ایران در سایه انقلاب اسلامی، به عنوان کشوری توانمند در حوزه های مختلف در دنیا حرفی برای گفتم دارد.

عضو جامعه روحانیت مبارز همچنین به تلاش دشمنان در سی سال گذشته برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: استکبار جهانی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون از هر تلاشی برای براندازی نظام اسلامی بهره برده که با یاری پروردگار تمامی توطئه های آنها با شکست روبه‌رو شده است.

وی با اشاره به این که دنیای غرب به وسیله قدرت رسانه ای و تبلیغاتی خود حق را باطل و باطل را حق جلوه می دهد، ادامه داد: علت اصلی دشمنی های امروز با ایران به سبب سر‌افراز‌ بودن کشورمان به عنوان نماد حق طلبی در جهان است.

عضو جامعه روحانیت مبارز، مشکل بزرگ کشورهای اسلامی را زمامداران خائن آنها دانست و اظهار داشت: این‌گونه رفتارهای ضد اسلامی از سوی افرادی است که در رأس کشورهای اسلامی حکومت می کنند و از این کشورها جز نام و پوسته‌ای از اسلام باقی نگذاشته‌اند./950/پ202/س
ارسال نظرات