۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۷۵۰۹۶۱
با حضور رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد؛

رونمایی از پوستر رویداد «طلافنگ؛ نخستین جشنواره ملّی موشن‌گرافیک»

رونمایی از پوستر رویداد «طلافنگ؛ نخستین جشنواره ملّی موشن‌گرافیک»
اصفهان ـ حجت‌الاسلام احمدیان با اشاره به هدف تشکیل رویداد طلافنگ گفت: این رویداد به دنبال استخراج طلاهای فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام عبدالرسول احمدیان، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، صبح امروز در نشست خبری و رونمایی از پوستر "طلافنگ؛ نخستین جشنواره ملّی موشن‌گرافیک"، ضمن تبریک دهه فجر و سالروز و بزرگداشت پیروزی اعتقاد و عقلانیت و اتحاد و انسانیت در مقابل ظلم و استبداد، گفت: جشن و بزرگداشت دهه فجر تداوم و یادآوری مسیر عقلانیت و جمهوریت است و این دو مسیر در بستر رأی و انتخاب عمومی مردم به نتیجه رسید. 

وی در ادامه افزود: در جمهوریت توجه به همه اقشار و مردم بدون داشتن رأی متفاوت و پررنگ‌تر مانند رأی الکترا یا حق وتو یک حق عمومی است که در جمهوری اسلامی اتفاق افتاد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان به شرط باز ماندن این مسیر اشاره کرد و گفت: بازماندن این مسیر نیاز به عقل و اطلاعات و فرهنگ درست انتخاب در بستر سالم و مورد اطمینان دارد.

وی ادامه داد: مردم ما در دهه ۵۰ این هویت و مسیر و راهی که با خون شهدا هموار و مستحکم شد راهی که باز ماندن آن نیاز به حضور حداکثری اقشار، مردم و تمام مسوولین را دارد انتخاب کردند و ان شاءالله بتوانیم این دو مسیر را باز نگه داریم.

حجت‌الاسلام احمدیان در ادامه با اشاره به موضوع رویداد طلافنگ" تصریح کرد: برای انتقال محتوای خوب و تاثیرگذار احتیاج به تلفیق چند عنصرِ محتوای خوب، قالب درست هنر و ذوق سلیم همراه با تکنولوژی و بستر به روز و کارآمد داریم.

وی افزود: یکی از بسترهای هنری بروز که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرید موشن‌ها، پویانمایی‌ها، پویانگاری‌ها است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: روشی که اگر محتوای درست و مطلوبی را هنرمندان با استعداد و باذوق بتواند در قالب این روش ارائه کنند اثرگذاری فوق العاده ای خواهد داشت.

وی به قالب های مختلف هنری موجود اعم از فیلم و هنرهای تجسمی و فیلم کوتاه و... اشاره کرد و گفت: موشن‌ها به این دلیل که بستر وسیعی هستند که هم قالب های متنوع دارند هم قابل تولید توسط افراد متعدد هستند بستر بسیار مناسب و تاثیرگذار است.

حجت الاسلام احمدیان ادامه داد: همچنین توزیع و انتشار آن ها  به دلیل وجود جنبه های مختلف هنری و کوتاه بودن آن بسیار سهل و تاثیرگذار است و باعث می شود به مخاطب ما که احتیاج به مطالب کوتاه دارد به راحتی محتوای مناسب را منتقل کند.

وی خاطرنشان کرد: در این میان جای خالی یک عرصه و میدان که هنرمندان و صاحبان فکر و محتوا را به هم متصل کند و یک هم‌افزایی تجربه به هم ایجاد کند خالی بود که در رویداد «طلافنگ» این هدف دنبال می شود تا بتوان یک بستر مطمئن برای رقابت هنرمندان و اشتراگ گذاری تجربیات ایشان با هم و در عین حال شناساندن ایشان به دستگاه ها و مجموعه های فرهنگی تخصصی ایجاد گردد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: در این رویداد به دنبال استخراج طلاهای فرهنگی فکر و ایده و هنر هنرمندان هستیم.

وی افزود: این رویداد درواقع رویدادی است که بستر را برای ارتباط بین تولیدکنندگان محتواهای پویانگاری و موشن‌ها با انواع تخصص های مختلف در موشن ها با متولیان و مجموعه های فرهنگی فراهم خواهد کرد.

حجت‌الاسلام احمدیان به مخاطبان این رویداد پرداخت و گفت: این رویداد دو مخاطب خواهد داشت: مخاطب اول دستگاه های فرهنگی تخصصی که نیاز به موشن‌ها و پویانمایی‌ها برای رساندن محتوای تخصصی فرهنگی خود به مخاطبین خود دارند؛ مخاطب دوم هنرمندان و تولیدکنندگان تخصصی این آثر هستند.

وی اظهار کرد: هرسال از دستگاه های فرهنگی دعوت می‌شود در این رویداد با ارائه عنوان تخصصی و قرار دادن جایزه بخشی ویژه را به خود در این رویداد اختصاص بدهند که در این رویداد سه دستگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد، ستاد اقامه نماز استان و جامعه المصطفی العالمیه اصفهان به عنوان همکار در این رویداد ما را همراهی خواهند کرد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به چهار محور و موضوع این رویداد و داوری و جایزه خاص و مستقل در هر محور اظهار کرد: محور اول آسیب های اجتماعی است که دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان به عنوان محور انتخاب کرده و جوایز این بخش را ارائه می کند.

وی در ادامه افزود: محور دوم قصص قرآنی و آیات تبیین است که متولی این بخش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به محور سوم و چهارم این رویداد تصریح کرد: بخش سوم اهمیت و جایگاه اقامه نماز در جامعه اسلامی به راهبری ستاد اقامه نماز استان و بخش چهارم سبک زندگی اسلامی ایرانی با حمایت جامعه المصطفی اصفهان خواهد بود‌

وی با بیان اینکه جوایز ارزنده ای برای این رویداد در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: از میان جوایز درنظر گرفته شده، نفر اول هر بخش ۱۰، نفر دوم ۸ و نفر سوم ۵ میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

حجت الاسلام احمدیان ادامه به بخش فنی این رویداد اشاره و تشریح کرد: یک بخش هم به عنوان بخش فنی این جشنواره طراحی شده که دبیرخانه جشنواره به چهار نفر به عنوان بهترین سناریو و ایده‌پردازی، بهترین گویندگی، بهترین تصویرگری و بهترین کارگردانی و تدوین جایزه خواهد داد.

وی در پایان در خصوص مهلت ارسال آثار اظهار کرد: ارسال آثار هم از طریق سایت رویداد به نشانی و مهلت ارسال آثار تا ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۲ است و در صورت امکان امسال جشنواره را تا پایان سال برپا خواهیم کرد./1304/

ارسال نظرات