۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۷۵۱۳۱۳
مدیر مدرسه علمیه رضویه شیراز:

بزرگترین دستاورد انقلاب، احیای مکتب انسان سازی اسلام بود

بزرگترین دستاورد انقلاب، احیای مکتب انسان سازی اسلام بود
حجت الاسلام جاوید گفت: دستاورد انقلاب اسلامی یک پیشرفت همه جانبه با شعار ما می توانیم بود که امام راحل مطرح کردند و همه عرصه های کشور را تحت تاثیر قرار داد.

حجت الاسلام محمد مهدی جاوید مدیر مدرسه علمیه رضویه شیراز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلام گفت: به فرموده مقام معظم رهبری دشمن به دنبال تصویرسازی غلط از وضعیت کشور برای افکار عمومی است و در مقابل از کشورهای سلطه گر خصوصا آمریکا یک تصویر سازی آرمانی و روشن ارائه می کند تا در نهایت مردم آنان را تقدیس کنند و از دستاوردهای کشور خودشان غافل شده و دچار یاس و ناامیدی شوند.

وی افزود: بیان دستاورد های انقلاب اسلامی به معنای این نیست که عملکرد ها در این 45 سال خالی از اشکال بوده بلکه کشور ما در مسیر پیشرفت است و سال به سال به قله ها نزدیک تر شده است و البته به واسطه دشمنی سنگین مستکبرین در بعضی مسیر ها حرکت ما دچار کندی شده است.

حجت الاسلام جاوید اظهار داشت: در حقیقت دستاورد بزرگ انقلاب ما یک پیشرفت همه جانبه با شعار ما می توانیم بود که امام راحل مطرح کردند و همه عرصه ها را تحت تاثیر قرار داد به گونه ای که همه مجامع بین المللی به پیشرفت های ما در همه سطوح اعتراف می کنند که ورود ایران به عرصه هوا و فضا، جراحی های سنگین پزشکی، توسعه شرکت های دانش بیان و صنایع بخشی از این افتخارات است.

این استاد حوزه علمیه اذعان نمود: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی احیای انسان سازی مکتب اسلام بود و مردمی که دوره های طولانی مورد ظلم قرار گرفته بودند به یک انسان های حر و آزاده ای تبدیل شدند که عرصه بین الملل را مورد توجه قرار دهند و نظام سلطه را به فروتنی در مقابل این مکتب وادار کردند و جوانانی که در عرصه های مختلف برای این انقلاب حماسه سازی کردند همه در مکتب امام راحل پرورش یافتند و این سیره را از حضرت امام خمینی(ره) به میراث بردند.

مدیر مدرسه علمیه رضویه شیراز گفت: شعار استقلال و آزادی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی بود و کشوری که سال ها زیر سلطه اجانب قرار داشت و منابع آن را به غارت می بردند و به خصوص در زمان قاجار و پهلوی که تمام ثروت ملی مردم را به چپاول می بردند ولی انقلاب استقلال اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را ایجاد نمود.

وی یادآور شد: بر اساس آمارها در مقایسه با قبل از  انقلاب، گسترش عدالت اجتماعی و کاهش جمعیت فقیر را شاهد بوده ایم و نشان از این است که نظام جمهوری اسلامی به سمت فقر زدایی حرکت می کند و گسترش برخورداری عمومی از جمله امنیت غذایی، بهداشت را در دستور کار قرار داده است.

حجت الاسلام جاوید به بخشی از دستاورد های نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: شاخصه توسعه انسانی ایران در دنیا حداقل 60 پله ارتقا یافت است ، پیشرفت علمی نیز 38 پله افزایش داشته است و در منطقه از رتبه 5 به رتبه 1 رسیدیم  و در ثبت اختراع از رتبه 39 به 10 صعود کردیم و این در حالی است که پیشرفت ها در شرایط تحریم ایجاد شده است.

وی به دستاورد های انقلاب در حوزه زنان اشاره کرد و اظهارداشت: انقلاب اسلامی به زن شخصیت داد و هم شخصیت او را ارتقا داد و می بینیم که مسئولین کشور برای کاهش بی سوادی زنان و ارتقای سطح علمی آنان اهتمام لازم را دارند.

مدیر مدرسه علمیه رضویه شیراز با اشاره به دستاوردهای حوزه دفاعی و امنیتی گفت: با وجود عملیات های تروریستی که در منطقه وجود دارد ما کمترین اقدام تروریستی را در کشور شاهد هستیم و همچنین وجود موشک های نقطه زن که خانه های تیمی تروریست ها را هدف قرار می دهند این نشان از امنیت و اقتدار نظامی و منطقه ای است که دشمنان را وادار به خشوع کرده است.

وی در پایان ضمن اشاره به انتخابات اسفند ماه سال جاری گفت: انتخابات پر شور با مشارکت حداکثری مردم و حضور قوی در پای صندوق های رای امنیت و اقتدار ایران عزیز را تثبیت می کند و بیش از گذشته موجب یاس و نا امیدی دشمنان می شود.

ارسال نظرات