۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۷۵۱۳۳۶
صالح مدرسه‌ای:

خلأ حضور فیلم بومی از قم در جشنواره فجر مشهود است

خلأ حضور فیلم بومی از قم در جشنواره فجر مشهود است
فیلمساز قمی گفت: سینماگران استان قم دوست دارند مانند سینماگران سایر استان‌ها به آن‌ها توجه شود و خلأ حضور یک فیلم بومی از استان قم در میان فیلم‌های جشنواره فجر مشهود است.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، عباس صالح مدرسه‌ای در حاشیه برگزاری چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در قم در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: به طور کلی برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان‌ها، حرکت مثبتی است و باعث اُنس و الفت بیش‌تر مخاطبان با این جشنواره قدیمی با قدمتی بیش از ۴۰ سال می‌شود؛ چرا که این جشنواره اثرات خوبی در این چهار دهه داشته است.
 
وی ادامه داد: برگزاری این جشنواره‌ها، علاوه بر شور و نشاطی که در مردم برای دیدن فیلم‌های جدید ایجاد می‌کند، موجب «فرهنگ‌‌سازی» در جامعه می‌شود که موضوع مهمی است.
 
عضو هیئت داوران بخش فیلم‌های قرآنی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بر ضرورت تقویت فیلم‌های جشنواره تأکید کرد و گفت: بیننده‌ای که هوشمند و حرفه‌ای است، کار قوی را از ضعیف تشخیص می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه عمده مشکل سینمای ایران «فیلمنامه» است، گفت: برای فیلم‌ها خیلی هزینه می‌شود؛ اما فیلم فقط با اجرا، دکور، بازیگر و ... ساخته نمی‌شود؛ بلکه فیلم بر اساس «فیلمنامه» ساخته می‌شود، چیزی که خیلی‌خیلی کم روی آن سرمایه‌گذاری می‌شود و به ندرت فیلمنامه‌های خوب می‌بینیم.
 
این فیلمساز قمی تأکید کرد: اگر نهضت فیلمنامه‌نویسی ایجاد شود و توجه سینماگران، دست‌اندرکاران و مسئولان به سمت آفرینش فیلمنامه‌های خوب معطوف شود، شاهد ساختن فیلم‌های خوب هم خواهیم بود.
 
وی با اشاره به اینکه مشکل اغلب فیلم‌ها در «فیلمنامه» است، گفت: در برخی فیلم‌ها شاهد بیان موضوع خوبی هستیم اما به علت ضعف فیلمنامه، آن موضوع هدر رفته است.
 
صالح مدرسه‌ای با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر توجه بیشتری به فیلمسازان شهرستانی شده است، گفت: سینماگران استان قم نیز دوست دارند مانند سینماگران سایر استان‌ها به آن‌ها توجه شود و جای فیلم بومی از استان قم در میان فیلم‌های جشنواره فجر خالی است.
 
ارسال نظرات