۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۷۵۱۶۶۴

تقدیر آیت الله سبحانی از اهتمام وزیر بهداشت به سیاست‌های جوانی جمعیت و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه سلامت

تقدیر آیت الله سبحانی از اهتمام وزیر بهداشت به سیاست‌های جوانی جمعیت و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه سلامت
حضرت آیت الله سبحانی از تلاش‌های وزیر بهداشت در اهتمام مجدانه به سیاست‌های جوانی جمعیت و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه سلامت به ویژه کلان بیمارستان‌ها در جهت ارتقای دسترسی مردم به خدمات درمانی، تقدیر کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تلاش های وزیر بهداشت در اهتمام مجدانه به سیاست های جوانی جمعیت و تکمیل پروژه های نیمه تمام حوزه سلامت به ویژه کلان بیمارستانها در جهت ارتقای دسترسی مردم به خدمات درمانی، تقدیر کرد.

وی ضمن تــکریم و توجــه به شأن و منزلت اساتید علوم پزشکی، خاطره ای از مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری - مؤسس حوزه علمیه - در مورد دکتر_قریب اشاره کرده مبنی بر اینکه مرحوم حاج شیخ عبدالکریم، پدر مرحوم قریب  را تشویق نمودند که فرزندشان در رشته طبابت مشغول به تحصیل شوند.

عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این دیدار به ارائه بخشی از دستاوردهای وزارت بهداشت در طول دو سال و نیم گذشته پرداخت و گفت: خوشبختانه توانستیم کرونا را که روزانه ۷۰۰ نفر در کشور قربانی می گرفت، مهار و مدیریت کنیم؛ به طوری که بنا به اذعان سازمان های بین المللی، ایران رتبه اول پیشگیری و درمان کرونا در منطقه را به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به تقویت زیرساخت های بهداشتی و درمانی در دولت مردمی، تاکید کرد: علاوه بر توجه به تقویت زیرساخت ها از جمله راه اندازی ۱۶ هزار تخت بیمارستانی جدید، توزیع ۳۰۸ دستگاه تجهیزات پزشکی پیشرفته و سرمایه ای در کشور با اولویت مناطق محروم و تکمیل دو هزار و ۶۰۰ پروژه بهداشتی، توانسته ایم جایگاه اول علمی در منطقه و رتبه پانزدهم در دنیا را کسب کنیم.

وزیر بهداشت از کاهش نرخ رشد جمعیت در سالهای گذشته به عنوان یکی از مهمترین تهدیدات کشور یاد کرد و با تاکید بر فرصت ۵ ساله پنجره جمعیتی گفت: خوشبختانه قرارگاه جوانی جمعیت در وزارت بهداشت تشکیل شده و تاکنون در ۲۰ جلسه این قرارگاه، مصوبات عملیاتی و اثر بخشی داشته ایم و بر این باوریم که وزارت بهداشت می تواند در رشد جمعیت و افزایش نسل، نقشی راهبردی داشته باشد.

عین اللهی در این دیدار همچنین تشکیل صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج و تامین اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومانی در سال گذشته و امسال، پوشش رایگان بیمه برای ۵ دهک درآمدی، تکمیل و افتتاح چندین کلان بیمارستان در سطح تهران و کشور، اجرای موفقیت آمیز پویش ملی سلامت، راه اندازی ۷۰ مرکز درمان ناباروری سطح ۲ و اجرای برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع را بخشی از دستاوردهای وزارت بهداشت در دولت مردمی عنوان کرد.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات