۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۷۵۲۰۲۰

مراسم بزرگداشت دومین سالگرد ارتحال آیت الله علوی گرگانی برگزار شد

مراسم بزرگداشت دومین سالگرد ارتحال آیت الله علوی گرگانی برگزار شد
مراسم بزرگداشت دومین سالگرد ارتحال ملکوتی، مفسر قرآن، اسوه اخلاق و فضیلت، حضرت آیت الله علوی گرگانی در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت دومین سالگرد ارتحال ملکوتی، مفسر قرآن، اسوه اخلاق و فضیلت، مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله علوی گرگانی پنجشنبه شب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور علماء، روحانیت و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد. 

این مراسم با حضور آیات گرامی، فقیهی حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، اعضای جامعه مدرسین و مجمع نمایندگان طلاب و زائرین حرم بانوی کرامت برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد سخنران مراسم با اشاره به مناجات شعبانیه تصریح کرد: قرآن می‌فرماید خودتان را در یابید، ابتدا باید برای خودمان گریه کنیم که در این دنیا چه کرده و چه توشه ای برای منزل آخرت آماده کرده ایم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: ساعات و لحظات پایانی ماه شعبان را قدر بدانیم، فرصت ها می گذرد، این لحظات عمر را قدر بدانیم و از مناجات و دعاهای شعبان غفلت نکنیم.

وی با اشاره به خصوصیات و ویژگی های حضرت آیت الله علوی گرگانی اظهار داشت: این مرجع تقلید انسانی بود که به باور رسیده و انسان متواضع و افتاده و شایسته ای بودند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت آیت الله علوی گرگانی از عمرشان به خوبی استفاده کردند، خاطرنشان کرد: این مرجع تقلید به تبلیغ دین بسیار اهمیت می دادند حتی در اواخر عمر این امر را پیگیری می کردند.

گفتنی است حضرت آیت الله علوی گرگانی  در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ به علت کسالت در بیمارستان بستری شد و پس از انجام معالجات و بهبودی در ۷ اسفند ۱۴۰۰ از بیمارستان خاتم‌الانبیا تهران مرخص شد. وی مجدداً در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ به دلیل تب بالا در بیمارستان شهید بهشتی قم بستری شد و سرانجام او در ساعت ۱۵ و ۴۰ دقیقه روز ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ بر اثر ایست قلبی در سن ۸۲ سالگی درگذشت و روح این مرجع بزرگ به لقاء الله پیوست.

ارسال نظرات