۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۷
کد خبر: ۷۵۲۰۲۱
حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

عمر مرحوم آیت الله علوی گرگانی در راه تبلیغ دین سپری شد

عمر مرحوم آیت الله علوی گرگانی در راه تبلیغ دین سپری شد
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قدر لحظات و ساعات ماه شعبان را بدانیم، گفت: حضرت آیت الله علوی گرگانی از عمر خود به نحو احسن در راه تبلیغ دین بهره برد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا،  حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد ارتحال ملکوتی، مفسر قرآن، اسوه اخلاق و فضیلت، مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله علوی گرگانی که پنجشنبه شب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد گفت: خیلی زود زمان سپری می شود و عمر پایان می پذیرد و قطعا روزی هم نوبت ما فرا می رسد اما باید بدانیم برای چه آفرید شده ایم و به کجا خواهیم رفت.

وی افزود: بازگشت به سوی خداست و اگر به این باور برسیم که مرگ یک واقعیت است و فراری از آن نیست، به گونه ای دیگر از عمر این سرمایه عظیم مواظبت خواهیم کرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه دنیا محل آزمایش ما است، ابراز کرد: آیه ۱۱۹ از سوره مائده را زیاد بخوانیم و فراموش نکنیم که خداوند فرمود قیامت روزی هست که صدق صادقین نفع دارد و مال و املاک به کمک انسان نمی آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد ادامه داد: اگر انسان صادقانه زندگی نکند قبل از آنکه به قیامت برسد پشیمان می گردد، قدری باید به آخرت فکر کرد که چه برای آن روز آماده کرده ایم.

وی با اشاره به مناجات شعبانیه تصریح کرد: قرآن می‌فرماید خودتان را در یابید، ابتدا باید برای خودمان گریه کنیم که در این دنیا چه کرده و چه توشه ای برای منزل آخرت آماده کرده ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد ادامه داد: ساعات و لحظات پایانی ماه شعبان را قدر بدانیم، فرصت ها می گذرد، این لحظات عمر را قدر بدانیم و از مناجات و دعاهای شعبان غفلت نکنیم.

وی با اشاره به خصوصیات و ویژگی های مرحوم حضرت آیت الله علوی گرگانی اظهار داشت: این مرجع تقلید انسانی بود که به باور رسیده و انسان متواضع و افتاده و شایسته ای بود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت آیت الله علوی گرگانی از عمرشان به خوبی استفاده کردند، خاطرنشان کرد: این مرجع تقلید به تبلیغ دین بسیار اهمیت می داد و حتی در اواخر عمر این امر را پیگیری می کرد.

ارسال نظرات