۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۷۵۲۲۱۳
آیت‌الله اعرافی:

انقلاب اسلامی، تجلی‌گاه انتظار امام زمان است

انقلاب اسلامی، تجلی‌گاه انتظار امام زمان است
آیت‌الله اعرافی در جمع مردم مومن و انقلابی ری گفت: باور به امام زمان(عج) یک عقیده تاریخی‌ست که از اول خلقت آدم پایه‌ریزی شده و تمام انبیا موظف به بشارت آن بوده‌اند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت‌الله علیرضا اعرافی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در جمع مردم مومن و انقلابی ری گفت: باور به امام زمان یک عقیده تاریخی‌ست که از اول خلقت آدم پایه‌ریزی شده و تمام انبیا موظف به بشارت آن بوده‌اند. 

وی در حرم مطهر حضرت شیخ صدوق با تاکید بر فضیلت شب نیمه‌شعبان افزود: این شب در عداد شب‌های قدر است و میلاد باسعادت مهدی موعود به شکوه و فضیلت آن افزوده است.

مدیر حوزه های علمیه ضمن تقدیر از ملت همیشه در صحنه ری گفت: این شهر و منطقه، کانون تشیع و اندیشه شیعی در ایران از هزار سال پیش تاکنون است و سرزمینی مقدس و تورانی و متبرک است که نخستین پایگاه حوزه علمیه و تولیدکننده علم و دانش بوده است و این روند تاکنون ادامه یافته و هویت اسلامی ایرانی ویژه خود را دارا است. 

آیت‌الله اعرافی در ادامه افزود: در زیر پرچم اهل‌بیت و اندیشه مهدویت جمع شده‌ایم که ریشه در تاریخ دارد و باوری استوار و قوی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی سپس با اشاره به تالیفات در زمینه مهدویت گفت: هفتاد سال پیش حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در کتاب منتخب‌الاثر، ۱۳۰۰ روایت سنی و شیعی درباره امام زمان و ظهور ایشان نقل کرده‌اند.   

رییس هیات امنای جامعه‌المصطفی‌العالمیه در ادامه با پرداختن به انقلاب اسلامی و نقش مردم شهر ری افزود: انقلاب اسلامی تجلی‌گاه انتظار امام زمان است. اگر اعتراض و نقدی وجود دارد که درست و به‌جا هم هست و مسئولان باید بشنوند و پیگیری کنند تا به نتیجه برسد و اصلاح شود، اما نباید فراموش کنیم که این انقلاب ریشه در اسلام و دین دارد و باید حفظ شود و امتداد پیدا کند.

آیت‌الله اعرافی با تاکید بر بها دادن به جوانان گفت: انتظار و مهدویت با جوان و جوانی گره خورده است. امام زمان در هنگام ظهور با وجود سن زیاد، در سیمای جوان ظاهر می‌شود و اصحاب ایشان هم چنیند.

وی در پایان ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: جشن انتخابات نیز با حضور پرشکوه ملت در ۱۱ اسفند در پای صندوق‌های رای به شکوه و اقتدار هر چه بیش‌تر جمهوری اسلامی ایران خواهد انجامید.

ارسال نظرات