۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۷۵۶۸۲۹
حجت الاسلام برنجکار:

«قرآن و حدیث» محور پژوهش‌های موسسه دارالحدیث است

«قرآن و حدیث» محور پژوهش‌های موسسه دارالحدیث است
رئیس موسسه دارالحدیث گفت: دانشنامه‌های حدیثی یکی از محور‌های فعالیت مرکز پژوهش دارالحدیث بوده و قرآن و حدیث به عنوان محور پژوهش‌های کلامی، اخلاقی و روان‌شناسی این موسسه می‌باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رضا برنجکار رئیس موسسه دارالحدیث در پیش‌همایش حدیثی صدمین سال بازتأسیس حوزه با رونمایی از الکافی با ترجمه فارسی که صبح امروز در سالن همایش مؤسسه دارالحدیث برگزار شد با اشاره به فعالیت های پژوهشگاه قرآن و حدیث اظهار داشت: دانش نامه های حدیثی یکی از محورهای فعالیت مرکز پژوهش دارالحدیث است که تاکنون مجلدات متعددی انتشار شده و درحال انتشار است.

وی افزود: پژوهشگاه قرآن و حدیث دارای چهار پژوهشکده علوم و معارف حدیثی، تفسیر اهل بیت، کلام اهل بیت، اخلاق و روان‌شناسی اسلامی است و در زمینه معارف قرآن و حدیث فعالیت دارد.

رئیس موسسه دارالحدیث بیان داشت: مهمترین محور فعالیت‌های حدیثی این پژوهشگاه شامل دانشنامه‌های حدیثی و موسوعه‌های تخصصی است که در این میان موسوعه امام حسین(ع) با 14 جلد، موسوعه امیرالمؤمنین(ع) در 12 جلد و موسوعه امام مهدی(عج) در ۱۰جلد تولید شده است.

م/

وی تاکید کرد: مرحوم آیت‌الله ری‌شهری، تفسیر قرآن کریم براساس احادیث را دنبال کردند که سوره مبارکه حمد آن در یک جلد به چاپ رسید. 

وی با بیان اینکه تجلیل از محدثان دانشمند و فقیه مانند کلینی، شیخ صدوق و رازی از دیگر محور فعالیت‌های موسسه دارالحدیث است، تاکید کرد: کار دیگر ما قراردادن قرآن و حدیث به عنوان محور در پژوهش‌های کلامی، اخلاقی و روان‌شناسی است؛ از جمله روان‌شناسی مثبت‌گرا مطالب زیادی در احادیث و آیات قرآن دارد، لذا رشته مرتبط با این مسئله هم تاسیس شده است.  

حجت‌الاسلام برنجکار افزود: مباحث تصحیح کتب حدیثی یکی از فعالیت های موسسه دارالحدیث این که کتاب های مختلفی در این راستا اقدام شده و تمامی دانشنامه ها با ترجمه چاپ و منتشر می شوند که امروز ترجمه کتاب کافی آماده است که به زودی رونمایی خواهد شد.

ارسال نظرات