۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۷۵۷۳۵۶

همایش بین المللی "فردای صادق" برگزار شد

همایش بین المللی
همایش بین المللی "فردای صادق" با بررسی تحولات دانشجویان اروپا و آمریکا، به همراه ارتباط مستقیم با دانشجویان متحصن اروپا در سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، همایش بین المللی "فردای صادق" با بررسی تحولات دانشجویان اروپا و آمریکا به همراه ارتباط مستقیم با دانشجویان متحصن اروپا روز پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت، در سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد.

گفتمان فطرت دستاورد‌های جهانی به همراه خواهد داشت

در این همایش حجت الاسلام حسینی کوهساری معاون ارتباطات و امور بین الملل حوزه‌های علمیه ضمن بیان اینکه وحدت محور مهمی است که باید به آن توجه کرد، اظهار داشت: گفتمان فطرت دستاورد‌های جهانی به همراه خواهد داشت؛ شهید مطهری اشاره دارد فطرت در ابعاد فردی، اجتماعی، خانوادگی، تاریخی و تمدنی ظرفیت گسترده‌ای برای حرکت جهانی به سمت اخلاق و ارزش‌های انسانی دارد.

معاون ارتباطات و امور بین الملل حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه چالشی به نام اسلام هراسی در دنیا وجود دارد، اضافه کرد: این چالش نیاز به تبیین دارد؛ چالش مباحث مذهبی و اینکه جمهوری اسلامی به دنبال شیعه سازی غزه است نیز از جمله چالش‌هایی است که در دنیا مطرح است و در این چالش باید نگاه امت واحد اسلامی برای جهانیان تبیین شود.

فرصتی تاریخی و غیر منتظره برای جمهوری اسلامی

در ادامه نشست محمود مهتدی سفیر سابق ایران در مصر، الجزایر، قبرس و هلند و تحلیلگر ارشد اروپا و آمریکا با اشاره به اینکه جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی در فرصتی تاریخی و غیر منتظره قرار دارد، گفت: کلمه اسرائیل معنای عمیقی دارد و اگر خصلت اسرائیلی در قوم یهود مورد توجه قرار نگیرد از تحلیل و شناخت اسرائیل ناتوان خواهیم شد.

سفیر سابق ایران در مصر، الجزایر، قبرس و هلند با بیان اینکه صهیونیسم مکتب فکری است و در مقام عمل تفاوت زیادی پیدا کرده است، اظهار داشت: صهیونیسم در پایان قرن نوزدهم بوجود آمد و اولین مخالفان این مکتب یهویان بودند؛ تمام رمز و راز‌های شکل گیری کشور اسرائیل در جنگ جهانی دوم نهفته است و اطلاعات زیادی در مورد این جنگ در اختیار نیست، آنچه در اختیار قرار دارد نتایج تصمیمات جنگ جهانی دوم است.

حرکت هم زمان نظامی و نرم برای غلبه بر رژیم صهیونیستی

در ادامه دکتر غلامرضا منتظمی، سفیر ایران در کنگو و دیپلمات سابق ایران در فرانسه و مدیرعامل موسسه افق‌نو با اشاره به اینکه دو حرکت هم زمان نظامی و نرم برای غلبه بر رژیم صهیونیستی و آمریکا لازم است، گفت: در جنگ نظامی جمهوری اسلامی دشمنان را شکست داده ولی در جنگ نرم هنوز دشمن پیروز است.

وی با اشاره به اینکه در بزرگترین جنگ تاریخ قرار داریم، تصریح کرد: جنگ نرم دو شاخصه مهم اقتصاد و اخلاقی دارد، در این جنگ ارزش‌های انسانی مورد تهاجم است و دشمن به دنبال انقلاب جنسی در جهان است؛ غرب توانست که اسرائیل را با وجود نفرت و دشمنی نگه دارد.

جمهوری اسلامی در عصری طلایی

همچنین داوود خدنگ استاد دانشگاه در حوزه روابط بین الملل در این همایش با تبریک عملیات وعده صادق و تظاهرات گسترده دانشجویان در آمریکا، تاکید کرد: جمهوری اسلامی در عصری طلایی قرار دارد؛ زیرا خیلی از مردم جهان به دین اسلام گرایش پیدا کردند و خیلی از مسلمان‌ها نیز به مذهب تشیع اقبال کردند.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل و یهود سال‌ها قبل از تشکیل کشور آمریکا از وجود آمریکا خبر داشتند، ابراز کرد: در سال ۱۴۹۲ موجی در کشور‌های اسپانیا و پرتغال شروع شد که به دنبال خلاص شدن از دست یهودیان بودند؛ یهودیان با استفاده از سه عنصر مظلوم نمایی، قدرت نمایی و اتصال به گذشته برای حفظ و ادامه حیات خود تلاش کردند.

نگرانی آمریکا از الگویپذیری کشورها از انقلاب اسلامی

سهیل اسعد فارغ التحصیل رشته فلسفه و عرفان دانشگاه بیروت در پایان با اشاره به اینکه قدرت‌های جهان برای توسعه خود به دنبال رفع موانع هستند، گفت: نقطه عطف حرکت‌های قدرت طلبانه آمریکا، انقلاب اسلامی است؛ نگرانی آمریکا الگوپذیری جمهوری اسلامی برای کشور‌هایی است که ظرفیت انقلاب را دارند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه حقایق جمهوری اسلامی برای همه دنیا واضح و روشن شده، اظهار داشت: دیدگاه مردم دنیا نسبت به آمریکا برعکس شده؛ جرم و جنایت و حمایت آنها از اسرائیل دیدگاه مردم را نسبت به این کشور تغییر داده، قانع شدن برخی از مردم دنیا خیلی راحت است و در صورت مانع زدایی حقایق را می‌پذیرند.

ارسال نظرات