۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۷۵۷۳۶۳

پنجمین همایش کتاب سال حکومت اسلامی برگزار شد

پنجمین همایش کتاب سال حکومت اسلامی برگزار شد
همایش کتاب سال حکومت اسلامی با تقدیر از برگزیدگان و سخنرانی آیات حسینی بوشهری، اراکی و کعبی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، پنجمین همایش کتاب سال حکومت اسلامی پیش از ظهر امروز به همت دبیرخانه مرکز تحقیقات حکومت اسلامی در سالن همایش های مدرسه علمیه دارالشفاء برگزار شد.

در این مراسم پیام رئیس مجلس خبرگان قرائت شد.

آیت الله جنتی در پیام خود با بیان اینکه بار یافتن نظام اسلامی به مرحله تمدنی به یک تعبیر به معنای عبور بشر از چالش‌ها و تنگناها و در تعبیر دیگر، دست‌یافتن به ابزار هدایت عمومی و هویت بخش اجتماعی است، ادامه داد: در طول تاریخ سلسله انبیاء و اولیاء و وارثان راستین ایشان نیز تأسیس نظام اسلامی و پرداختن به لوازم و مقدمات آن از دشوارترین چالش‌های فراروی ایشان بوده است. بی‌گمان این نظم توحیدی ریشه در نظامی هنجاری دارد و متکی بر مبانی هستی‌شناختی و انسان‌شناسی عقلانیت اسلامی است آنچنان که بتوان بنای رفیع تمدن توحیدی را بر آن استوار ساخت و از آن بهره برد. أَلَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَاءِ.

حجت الاسلام عابدی نژاد دبیر همایش کتاب سال حکومت اسلامی در سخنانی با بیان اینکه بیش از 210 اثر به دبیرخانه ارسال شده است از زحمات آیات حسینی بوشهری، اراکی و کعبی در آغاز و برگزاری این همایش تقدیر کرد.

ارسال نظرات