۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۷۵۷۸۹۶
گزارش اختصاصی رسا از بدرقه باشکوه مردم قم؛

اعتباری برای «خادمی ملت»

اعتباری برای «خادمی ملت»
سید ابراهیم رئیسی خود را خادم ملت می دانست اما پرکاری، تواضع، خستگی ناپذیری و دلسوزی این مرد بزرگ اعتباری را برای کلمه «خادم ملت» خلق کرد و این عبارت توصیف ناقصی از او است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آخرین سفر استانی آیت الله رئیسی رئیس جمهور دولت مردمی به قم عصر امروز صورت گرفت.

در پی حادثه دلخراش سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور در سفر استانی به آذربایجان شرقی، سرکشی های استانی او به پایان رسید اما سفر استانی اش همچنان ادامه دارد. ساعت 17 خبر ورود غمبار پیکر رئیس جمهور شهیدمان را در میان مشاهده سیل جمعیت حاضر دریافت کردم. جای جای مسیر تشییع مشکی به تن های داغداری قدم می زنند که کمتر از 13 روز پیش در شهر مقدسشان میزبان رئیس جمهور و شاهد برکات سفرش بودند.

اعتباری برای «خادمی ملت»

آسمان امروز شهر قم مستعد این است که گوشه ای بی هدف نشست و زانوی غم بغل گرفت و گریه کرد؛ بماند که غمی بر دلمان سوار است که در هر جایی و هوایی بغض را می ترکاند. پس از طواف شهدا در حرم حضرت معصومه و استقبال علما و طلاب از هم لباس شهیدشان در فیضیه، پیکر شهدا به بلوار پیامبر اعظم رسید. حضرات آیات نوری همدانی و سبحانی هم خود را به فیضیه رسانده و دید 13 روز پیش رئیس جمهور را «بازدید» کردند. مسیر حرم بانوی مکرمه خاندان اهل بیت تا گنبد فیروزه‌ایِ نماد انتظار، به نام نبیِ رحمت(ص) نام گذاری شده و هر از چندگاهی شاهد یکی شدن دلهای مهربان و امیدوار است.

آخرین باری که جمعیتی داغدار و مشکی پوش از ابتدا تا انتهای این مسیر را سوگوارانه قدم زدند، 16 دی 98 بود. قلبی که از جنایت ترامپ تیر خرده و آسمانی که تیرگی خود را در سرمای هوای نشان داد. سیاست خارجی التماسی حاکم بر مملکت و منافقان دست به اسلحه که منتظر یک جرقه برای شکافتن سدهای همدلی ملت هستند. اما پس از 5 سال همه چیز فرق کرده و کسانی به عنوان شهید بر دوش مردم در حرکت هستند که عزتمندانه، دیپلماسی را پیش بردند و منافقان را به پستو راندند.

اعتباری برای «خادمی ملت»

جمعیت قدرشناس و ولایتمدار قم علی رغم اینکه مشکلاتی را در زندگی خود احساس می کنند اما به پاس تلاش های افرادی که شب و روزشان را به هم دوخته و در همه جای دنیا به دنبال گشودن روزنه ای برای اعتلای نظام اسلامی گشتند، از خانه های خود خارج شده و بدرقه ای تاریخی برای رئیس جمهور و وزیر امور خارجه انقلابی رقم زدند. آیت الله رئیسی که حال به مقام شهادت منسوب شده است، بر دستان مردم ولایتمدار قم سفر استانی خود را تکمیل می کند. مردمی که جزء دلسوزی برای حل مشکلات خود را نمی خواهند. دوندگی رئیسی برای مردم، اعتباری برای کلمه «دلسوزی» ساخت.

رئیس جمهور در دو سفر خود به شهر قم در هنگام نماز در دو منطقه محروم حضور پیدا کرد و پس از اقامه نماز در مسجد با نمازگزاران به گفتگو پرداخته بود اما امروز فقط صدای گریه مردم عزادار را می شنود. جمعیت را که نگاه می کنم، همه تیپ آدم را می بینم. با کسانی در مواقع بحرانی «ما» می شویم که تصورش را هم نمی کنیم.

اعتباری برای «خادمی ملت»

پرچم های «یازهرا»، «یامهدی»، «یالثارات الحسین» و... در میان جمعیت دیده می شود و ریزپرنده های تصویر بردار هم مرتب از بالای سر جمعیت رد می شوند. همانطور که در تصاویر هوایی مشخص است، جمعیت انتها ندارد. بلوار خاطره های باشکوه؛ جشن های نیمه شعبان، پیاده روی های غدیر و تشییع های حماسی.

اعتباری برای «خادمی ملت»

آفتاب غروب کرده است اما جمعیت فراوان، درخشش خود را دارند. سراسر مسیر تصاویر رئیس جمهور شهیدمان دیده می شود و در میان شعارها از دیپلمات عزت آفرین که صدای مظلومان غزه بود، به بزرگی یاد می شود. چراغ های منتهی به جمکران به رنگ قرمز عزا در آمده اند و صحنه ای تکرار نشدنی از علاقه یک ملت به خادم خود رقم می خورد.

اعتباری برای «خادمی ملت»

آیت الله سیدابراهیم رئیسی پس از عمری مجاهدت، زندگی سخت، فراز و نشیب هایی در خدمت به مردم، سه سال پیش در چنین روزهایی به دست ملت انتخاب شد و حال از جانب خدا برای ماندن در بخشی از هویت ملی ایرانیان پس ازانقلاب انتخاب شده است. طلبه مشهدی که تا آخر شهدِ شهادت نوشید و شهر خون و قیام در یکم خرداد برایش قیام کرد. تاریخ قم هیچگاه «یکِ‌سه‌سه» را از خاطر نخواهد برد. رئیس جمهوری که افتخارش را خادمی امام رضا می دانست و در شب میلاد امام هشتم خدمتش در دنیا به آستان امام هشتم به پایان رسید و از ثامن الحجج می خواهید در آخرت پذیرای خادمش باشد.

ارسال نظرات