۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۷۵۸۲۸۲
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

شهید آیت الله رئیسی نمونه مسئول تراز انقلاب اسلامی

شهید آیت الله رئیسی نمونه مسئول تراز انقلاب اسلامی
حجت الاسلام سیدرضی قادری با بیان اینکه آیت الله رئیسی نمونه مسئول و مدیری است که اندیشه‌های امام خمینی (ره) را محقق کرد، گفت: آیت الله رئیسی توانست نسبت به دیگر مسئولین سهم بیشتری در تحقق آرمان‌ها و اندیشه‌های امام خمینی (ره) داشته باشد.

اشاره: در شرایطی که جمهوری اسلامی شهادت رئیس جمهور محبوب و خدمتگذار خود را تجربه کرد، نقش رهبر معظم انقلاب در اداره کشور به خوبی نمایان شد؛ با اینکه قانون اساسی برای بحران‌های عظیم و مشکلات جامعه تدابیر و تمهیداتی اندیشیده است؛ اما نمی‌توان از نقش بی بدیل رهبر معظم انقلاب به عنوان ضامن اصلی اجرای قانون اساسی چشم پوشی کرد؛ رهبر معظم انقلاب در این چند روز پس از شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه به خوبی نشان دادند که ضامن بقا و استمرار انقلاب اسلامی، ولایت فقیه است و ولایت فقیه الگوی ارزشمند برای جلوگیری از هرج و مرج و مدیرت بحران‌ها است؛ در وقایع ایام گذشته رهبران جهان متحیر شدند که چگونه با مدیریت رهبر معظم انقلاب جامعه با آرامش و امنیت کامل مسیر خود را طی کرد و نقش و جایگاه بی بدیل رهبری جامعه اسلامی را به خوبی فهمیدند؛ نقش و جایگاه ولایت فقیه با هیچ منصب و جایگاهی قابل مقایسه نیست.

ازاین‌رو در رابطه با اقدامات و نقش مهم جایگاه ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب در مدیریت بحران‌ها و ایجاد امنیت و آرامش در جامعه خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، با حجت الاسلام سید رضی قادری به گفتگو نشسته که متن آن در ذیل از نظر می‌گذرد.

رسا ـ شهید آیت الله رئیسی در تحقق فرمان امید آفرینی رهبر معظم انقلاب چه نقشی داشت و پس از شهادت ایشان مردم چه وظیفه‌ای دارند؟

شکی نیست که شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی توانست نسبت به دیگر افراد مملکت سهم بیشتری در تحقق آرمان‌ها و اندیشه‌های امام خمینی (ره) داشته باشد و شعار‌های انقلاب اسلامی را جامه عمل بپوشاند؛ خصوصیات آیت اله رئیسی در این سال‌ها نشان داد که انسان بسیار پاک دستی است و برای خود کار نمی‌کند و خدمت به مردم را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است.

آیت الله رئیسی نمونه یک مسئول و مدیری است که اندیشه‌های امام خمینی (ره) را محقق کرده و در طول مسئولیت ایشان در انقلاب اسلامی نمی‌توان موردی را پیدا کرد که در انجام وظیفه، کوتاهی کرده باشد و خلاف منویات رهبر معظم انقلاب حرکت کرده باشد.

شکی نیست که مردم در انتخاب مسئولین جمهوری اسلامی ایران نقش اساسی دارند و یکی از دو رکن اساسی نظام جمهوری اسلامی را تشکیل می دهند؛ مردم سهم عمده‌ای در انتخاب مسئولین نظام اسلامی دارند، انتخاب مسئولینی که تعهد دینی نسبت به اهداف انقلاب اسلامی دارند و وجهه مردمی دارند از سوی مردم در تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی اثربخش است.

شهید آیت الله رئیسی در وجه الهی و وجه الخلقی بسیار موفق بود و علت استقبال و توجه مردم به ایشان ایمان، تعهد دینی و خدمت به مردم بود؛ آیت الله رئیسی برای خود شانی قائل نبودند و روحیه اشرافی گری و ریاست نداشتند و در انجام مسئولیت خود بسیار موفق عمل کردند.

رسا ـ رهبر معظم انقلاب در مقابله با جریانی که قصد ناامیدکردن مردم را پس از شهادت رئیس جمهور داشت چه راهبردی داشتند؟

رهبر معظم انقلاب شخصی بسیار باهوش است و جریان‌های ضد نظام را شناسایی و موفق شکست این جریانات شد، شکی نیست که جریان شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه نتوانست در نظام جمهوری اسلامی خللی ایجاد کند و رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌ها و بیانیه‌ها تمام نگاه‌های شوم دشمنان نظام جمهوری اسلامی را ناامید کردند؛ کید و حیله دشمنان انقلاب اسلامی به خودشان برگشت و شبکه‌های معاند با مدیریت بحرانی که جمهوری اسلامی داشت حرفی برای گفتن نداشتند و مردم دروغگویی ها و فریب رسانه های معاند را باور نکردند.

نگاه حکیمانه، با تدبیر و موقعیت شناس رهبر معظم انقلاب توانست این بحران را به نفع جمهوری اسلامی تعقییر دهد و باعث حرکت جمهوری اسلامی به سمت جلو شد، وجود گرامی و ارزشمند رهبر معظم انقلاب جای شکرگذاری دارد و برای این نعمت باید شاکر خداوند متعال بود که چنین انسان حکیمی را نصیب ملت کرده و جریان انقلاب اسلامی به نفع مومنین جامعه رقم خورده و به جلو حرکت کرده است.

ارسال نظرات