۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۷۵۸۴۴۵
مدیر حوزه علمیه کاشان تأکید کرد؛

لزوم انعکاس رسانه ای فعالیت های حوزه های علمیه

لزوم انعکاس رسانه ای فعالیت های حوزه های علمیه
اصفهان – حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به اینکه با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که بُرد رسانه از برُد موشک بیشتر است، گفت: حوزه علمیه فعالیت‌های زیادی دارد، اما بازتاب رسانه‌ای ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی اسماعیلی پیش از ظهر امروز در نخستین همایش «جهادگران حوزوی منطقه کاشان» که در حسینیه حضرت علی اکبر این شهرستان برگزار شد، گفت: حوزه علمیه فعالیت‌های زیادی دارد، اما بازتاب رسانه‌ای ندارد.

وی افزود: حوزه علمیه همگام با سپاه فعالیت‌های جهادی زیاد و موثری دارد، اما چالش اصلی حوزه علمیه این است که هنوز باور ندارد که حوزه علمیه یک سازمان و یک قرارگاه جهادی است.

مدیر حوزه علمیه کاشان با اشاره به بیش یکهزار طلبه در شهرستان کاشان، اظهار داشت: شهرستان کاشان با بیش از ۵ مدرسه علمیه خواهران و ۱۳ مدرسه علمیه برادران ظرفیت بالایی دارد، اما در گروه‌های جهادی فرمانداری بروز و ظهور ندارد و گروه‌های جهادی طلاب کاشان ذیل ارگان دیگر است.

حجت الاسلام اسماعیلی گفت: فعالیت‌های جهادی طلاب کاشان علاوه بر حوادث غیر مترقبه زلزله و سیل، در محرومیت زدایی از مناطق محتلف شهرستان فعال است، اما انعکاس نداشته است.

به گفته وی فعالیت شومن و نمایش در قالب فعالیت‌های جهادی جایگاهی ندارد و این در حالی است که فعالیت‌های جهادی طلاب زیاد است، اما منعکس نمی‌شود.

مدیر حوزه علمیه کاشان با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که بُرد رسانه از برُد موشک بیشتر است، اظهار داشت: فعالیت‌های قابل توجه طلاب شهرستان کاشان در رسانه‌ها گزارش داده نمی‌شود.

به گفته وی عدم انعکاس فعالیت‌های طلاب منطقه کاشان در رسانه‌ها ضمن ایجاد شبهه، تداعی کننده این سؤال نزد افکارعمومی است که مگر طلاب فعالیت جهادی هم دارند.

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه طلاب منطقه کاشان دائما در فعالیت‌های جهادی شرکت دارند، اما جایی دیده نمی‌شود، گفت: طلاب قصد نمایش دادن فعالیت خود را ندارند، اما حوزه علمیه در عرصه رسانه برای جذب طلاب نیاز به کار عملی دارد.

وی به لزوم هم افزایی و همگرایی طلاب جهادی منطقه کاشان تأکید کرد و ادامه داد: کار جهادی و اردوی جهادی دو معقوله متفاوت است، چرا که اردوی جهادی آموزش و تبلیغ و ساخت و ساز و تعمیراست، اما کار جهادی الزاما اردوی جهادی نیست.

مدیر حوزه علمیه کاشان با بیان اینکه مخاطب مدارس علمیه نسل جوان است و نسل جوان نیازمند نشاط و فضای شاد است گفت: مدارس علمیه می‌توانند در قالب فعالیت‌های جهادی از ظرفیت طلاب رنگ کار مدارس علمیه برای رنگ آمیزی فضای مدارس علمیه و ایجاد نشاط در مدارس علمیه استفاده کنند.

حجت الاسلام اسماعیلی با تأکید بر اینکه بسیاری از مدارس علمیه منطقه کاشان نیازمند فعالیت‌های عملیاتی هستند، اما به دلیل عدم اعتبار مدارس علمیه اقدامی نمی‌شد، افزود: با استفاده از ظرفیت‌های طلاب مدارس علمیه می‌توان کار‌های بر زمین مانده مدارس علمیه را برداشت.

لازم به ذکر است، نخستین همایش «جهادگران حوزوی منطقه کاشان» به همت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه مدیریت حوزه علمیه منطقه کاشان با حضور طلاب جهادی منطقه کاشان در حسینیه حضرت علی اکبر (ع) کاشان برگزار شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات