۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۷۵۸۶۹۱
حجت الاسلام والمسلمین طائب تأکید کرد؛

پرهیز از پرخاش به دیگران و بیان توانمندی‌ها؛ مهم‌ترین شاخص کاندیدا‌های ریاست جمهوری

پرهیز از پرخاش به دیگران و بیان توانمندی‌ها؛ مهم‌ترین شاخص کاندیدا‌های ریاست جمهوری
حجت الاسلام والمسلمین طائب در بیانیه‌ای درباره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد یک شاخص بیش از همه می‌تواند بسیار مؤثر باشد و آن شاخص پرهیز از پرخاش به دیگران و بیان توانمندی‌های خویش است، یعنی شاخصی که رئیسی در آن شاخص بود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب در خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو بیانیه ای  صادر کرد.

 متن این اطلاعیه بدین شرح است:

بِسمِ اللهِ الرَّحمَنِ الرَّحِیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجال صَدَقُوا مَا عاهَدُوا اللهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَّن قَضَی نَحبَهُ و مِنهُم مَّن یَنتَظِرُ و مَا بَدَّلُوا تَبدِیلاً" (آیه ۲۳ سوره احزاب)

برخی مؤمنین بلند مرتبه مردانی هستند که به عهد خود با خداوند عمل کردند عده‌ای از آنها در این مسیر جان دادند و برخی در انتظار جان دادن هستند و هیچ تغییری در پیمان ندادند

در مسیر انقلاب، این گونه مردان سرافراز فراوان داشتیم که برخی به عنوان نمونه و اسوه در ذهن ها باقی ماندند؛ مانند مطهری و بهشتی، رجایی و باهنر، چمران و صیاد و مقدم و زاهدی، حاج قاسم و ابومهدی و بالاخره رئیسی عزیز که در راه خدمت به خلق، در پاسخ به ندای ان تقوموا لله که قیام لله همان قیام برای خلق خدا به فرمان الهی است، جان خویش را هدیه کرد و در این مسیر به لقای الهی پیوست و تاج زرین مرگ شهادت گونه را بر سر گذارد.

اینک ادامه مسیر او نیاز به گزینه‌ای دارد که انتخاب او بر عهده مردم با ایمان ایران اسلامی است و البته کسانی خود را برای ادامه این مسیر در معرض و منظر مردم قرار داده‌اند که رسیدن به مصداق برتر نیاز به تعمیق در بیان و عملکرد یکایک آنها دارد و طبیعی است که فرض اول، این است که همه خود را برای خدمت در معرض قرار داده‌اند.

اما اینکه کدامیک در این عرصه به واقعیت میدان نزدیک‌تر و در هدایت این قطار اجرا توانمندتر و مناسب‌تر است، نیاز به دقت دارد که انتخاب اصلح تکلیفی است بر دوش یکایک انتخاب‌گرها که همان آحاد مردم هستند.

در این کوتاه سخن، به دنبال بیان تمامی شاخص‌ها نیستم، بلکه یک شاخص بیش از همه می‌تواند بسیار مؤثر باشد و آن شاخص، پرهیز از پرخاش به دیگران و بیان توانمندی‌های خویش است، یعنی شاخصی که رئیسی در آن شاخص بود.

این مطلبی است که مقام معظم رهبری در نوع انتخابات‌ها از کسانی که خود را در معرض قرار داده‌اند، طلب کرده‌اند و رئیسی در این عمل انصافاً شاخص بود، چنانکه در طول سه سال و اندی از ریاست خود نیز این رویه را به خوبی ایفا کرد و توانست بسیاری از معضلات را با همین رویه حل و از گردنه‌های دشوار عبور کند.

در این انتخابات، پیشنهاد می‌شود که ناظرین بر بیان‌ها بیش از پیش به این مساله متوجه باشند که اگر کسی دارای توانمندی است، نیازی به بیان نقایص دیگران ندارد.

ملت ما، به سطحی از درک بالای سیاسی رسیده‌اند که با پیگیری اخبار مشکلات و نقایص، ظرفیت‌ها را تشخیص می‌دهند به دنبال فردی هستند که بتواند بهترین راهکار را در میدان عمل برای به کارگیری ظرفیت‌ها برای حل معضلات ارائه دهد.

اگر به دنبال مانند رئیسی هستیم، این شاخص رئیسی را در تمامی آنها که در میدان رقابت حضور می‌یابند، با دقت رصد کنیم. آن که در این میدان از این خصیصه تهی است، بدانیم در آینده نمی‌تواند مسیر را مانند او ادامه دهد و از او عبور کنیم.

اللهم وفقنا لما تحب و ترضی و الهمنا الخیر

 مهدی طائب

ارسال نظرات