۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۷۵۸۷۶۵
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

شهید رئیسی در عرصه بین‌‌الملل حکمت، مصلحت و عزت را با هم داشت

شهید رئیسی در عرصه بین‌‌الملل حکمت، مصلحت و عزت را با هم داشت
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین خسروپناه گفت: شهید رئیسی اهل تعامل با سایر قوا بود و نقد سازنده را می‌پذیرفت. او در عرصه بین‌الملل حکمت، مصلحت و عزت را با هم داشت.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت شهید جمهور و همراهان با حضور نمایندگان ادیان توحیدی در بنیاد ایران شناسی برگزار شد.
 
در این مراسم حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شهید رئیسی حرکت جهادی و تلاش خستگی ناپذیری داشت. ۴۰ سفر فشرده در طول سه سال داشت. شهید جمهور به مردم باور داشت و از دیگر ویژگی‌های او می‌توان به برخورد گرم و صمیمی با مردم اشاره کرد. او با اخلاص و عدالت‌خواه بود. شهید رئیسی حضور میدانی در بحران‌ها داشت و خود را سرباز نظام و ولایت می‌دانست. شهید آیت‌الله رئیسی ارشد و دکترای فقه و حقوق از دانشگاه شهید مطهری و اجتهاد حوزوی داشت.
 
وی افزود: از دیگر ویژگی‌های شهید رئیسی می‌توان به ساده زیستی، اهل توسل بودن و صبوری اشاره کرد. حتی وقتی مخالفانش تخریبش می‌کردند نیز صبور بود. پاکدست و فسادستیز بود. این شهید خدمت متواضع بود. من به جرأت می‌گویم تواضع ایشان بعد از ریاست جمهوری بیشتر شده بود. شهید رئیسی به محرومان توجه داشت. او به معنای واقعی کلمه انقلابی بود. اهل گروه، جناح و حزبی نبود. او مثل شهید سلیمانی ولایتمدار بود.
 
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: جوانگرایی و تحولگرایی از دیگر صفات این مرد خدا بود. او نظارت و پیگیری مستمر و صداقت در قول و فعل داشت. از تخریب رقبای سیاسی و حاشیه‌سازی پرهیز می‌کرد. اهل تعامل با سایر قوا بود و نقد سازنده را می‌پذیرفت. شهید جمهور در عرصه بین‌ الملل حکمت، مصلحت و عزت را با هم داشت. همچنین این شهید والامقام برای ادیان مختلف احترام قائل بود. اینها ویژگی‌های بود که من در شهید رئیسی دیدم.
 
در ادامه همایون سامه‌یح نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز تمام رؤسای جمهور به جز بنی صدر با هدف خدمت به مردم آمدند. درست است این خدمت کم و زیاد دارد اما همه خدمت کرده‌اند. یکی از خدمتگزارترین رؤسای جمهور ایران شهید رئیسی بود.وی افزود: خضوع و خشوع شهید رئیسی زبان‌زد بود. مهم‌ترین ویژگی او این بود که یاور محرومان بود. همواره در یکی از مناطق محروم استان‌های ایران مشغول خدمت‌رسانی بود. بسیاری از بیمارستان‌های نیمه‌کاره کشور در مناطق محروم در زمان آیت‌الله رئیسی تکمیل و راه‌اندازی شدند. ۲ هزار واحد صنعتی نیمه‌کاره نیز در زمان او راه‌اندازی شد و به سوددهی رسید که باعث ایجاد کارآفرینی در کشور شد.
 
نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شهید جمهور به ادیان توحیدی در ایران توجه ویژه‌ای داشت. حمایتی که آیت‌الله رئیسی از جامعه کلیمیان ایران داشت، ستودنی بود. او نگرش بدون تبعیضی به نسبت به پیروان ادیان توحیدی داشتند.
همچنین ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: جملات مقام معظم رهبری درباره شهدای خدمت به ویژه شهید جمهور سیدابراهیم رئیسی بیانگر جایگاه والای این عزیزان است. شهید جمهور معتقد بود اقوام در هیچ کشوری تهدید نیستند بلکه فرصت هستند. هر قومیتی بخشی از پازل ایران است. هیچکس در ایران نیست که جزو اقوام نباشد. ایشان اقوام را به رنگین کمان تشبیه می‌کردند که هررنگ زیبایی خاصی به آن می‌بخشد. کرد، فارس، لر، بلوچ، ترکمن و... آیاتی از آیات خداوند هستند. اقوام در سلایق فرق دارند اما در حقوق یکسان هستند.
 
وی افزود: شهید جمهور همیشه می‌گفت تنوع راز بقا است و تقابل راز فنا است. ریشه ما یکی است دل در گرو کشوری مقتدر به نام ایران داریم. ایشان معتقد به خط‌کشی، دیوارکشی و جناح‌بندی نبود و می‌گفتند هرکس کشور و رهبری را قبول دارد با ماست. مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی بیان کرد: شهید جمهور درباره غزه می‌گفت مسلمان بودن مردم غزه به جای خود اینها انسان هستند. همانطور که در برابر داعش ایستادیم در برابر صهیونیسم نیز می‌ایستیم. بین ادیان توحیدی مشترکات آنقدر زیاد است که جایی برای افتراق باقی نمی‌ماند. آیت‌الله شهید رئیسی همیشه می‌گفت من طلبه‌ای بیش نیستم و خدمتگزار مردم هستم.
 
ارسال نظرات