۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۷۵۸۷۹۶
نماینده ولی فقیه در کاشان:

طوفان الاقصی نتیجه ۷۵ سال ظلم رژیم غاصب صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین است

طوفان الاقصی نتیجه ۷۵ سال ظلم رژیم غاصب صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: طوفان الاقصی نتیجه ۷۵ سال ظلم رژیم غاصب صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین است.

به گزارش خبرنگار خرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امروز به مناسبت ۱۵ خرداد در اجتماع بزرگ مردم کاشان در جوار مزار شهید قدیر زاده تنها شهید مبارزان قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ کاشان و استان اصفهان، گفت: آغاز ماجرای ۱۵ خرداد نتیجه ظلمی بود که شاه نسبت به اسلام انجام داده بود.

وی افزود: امروز نیز ماجرای طوفان الاقصی نتیجه ۷۵ سال ظلم رژیم غاصب صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین است.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: کندی رئیس جمهور آمریکا سال ۱۳۳۸ برای جلوگیری از چرخش کشور‌های اطراف شوروی به سمت شوروی اصلاحات در این کشور‌ها از جمله ایران را در دستور کار سیاست‌های آمریکا قرار داد.

وی با بیان اینکه آمریکا برای اینکه ایران را از دست ندهد اصلاحات اراضی را به ایران تحمیل کرد، یادآور شد: آیت الله بروجردی مرجع قدرتمند و فقیه بصیر در آن زمان به شاه پیام داد، چگونه اصلاحات آمریکایی در کشور‌های دیگر ابتدا از اصلاحات سیاسی آغاز شد، اما در ایران می‌خواهید ابتدا از اصلاحات اراضی شروع کنید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: در ادامه آمریکایی لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی را که روح آن اسلام زدایی داشت و منتخبین نیازی به سوگند به قرآن و به مسلمان بودن نداشتند را در ایران دنبال کردند، اما با مخالفت امام خمینی(ره) و مراجع روبرو و دو بعد این لایحه نیز لغو شد. 

به گفته وی لغو لایحه ایالتی ولایتی از سوی رژیم ستم شاهی ضربه بزرگی ازسوی امام راحل و مراجع به شاه بود، از این رو شاه برای ترمیم این ضربه در سالگرد کشف حجاب از بانوان بی حجاب خواست تا به خیابان آمده و تظاهرات کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: امام خمینی(ره) در واکنش به تظاهرات زنان بی حجاب اعلام کرد ما نیز اجتماع یادواره شهدا حجاب مسجد گوهرشاد را برگزار خواهیم کرد، در نتیجه رژیم ستم شاهی به تلافی شکست‌های متوالی خود از امام خمینی(ره) تصمیم گرفت دوم فروردین سال ۴۲ همزمان با شهادت امام صادق (ع) به مدرسه علمیه فیضیه حمله کند.

وی ادامه داد: بعد از حمله شاه به مدرسه علمیه فیضیه و اهانت به قرآن و پرتاب طلاب از طبقه بالا به پایین، هنر امام راحل این بود که نگذاشت مردم بی خبر باشند جنایات شاه را افشا گری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: محرم سال ۴۲ نوحه‌ها عادی نبود، نوحه خوان به سبک سال‌های قبل سنتی مداحی نکردند و بر علیه شاه موضع گیری کردند و امام ۷۵ روز افشاگری کرد و مردم ایران از جنایات شاه در مدرسه علمیه فیضیه آگاه شدند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) تیر خلاص را عصر روز عاشورا عصر در اجتماع بزرگ عزاداران امام حسین(ع) در قم زد، یادآور شد: امام خمینی(ره) خطاب به شاه می‌فرماید، حکومت تو مانند حکومت بنی امیه است واگر بنی امیه با شخص امام حسین(ع) کار داشتند به شش ماهه او چکار داشتند و اگر شاه با مراجع دشمن بود به جوان طلاب ۱۶ ساله که از طبقه بالا به پایین پرتاب کرد چکار داشت.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: بعد از سخنان امام خمینی(ره) و دستگیری ایشان، مردم ایران بویژه شهر‌های قم، ورامین، تهران، شیراز و کاشان قیام کردند.

وی با اشاره به این اینکه امام خمینی (ره) نهضت تنباکو و مشروطه و ملی شدن نفت را مبدا قیام را اعلام نکرد، اظهار داشت: امام خمینی (ره) قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ را مبداء قیام ملت ایران اعلام کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ به عنوان مبدأ قیام ملت ایران بالاتر از آن سه مقطع بزرگ یعنی نهضت تنباکو، نهضت مشروطه و نهضت ملی شدن نفت بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی با بیان اینکه نهضت تنباکو می‌خواست ایران را از استیلای انگلستان خارج کند و نهضت مشروطه می‌خواست شاه باشد، اما قانون اسلامی باشد و نهضت ملی شدن نفت نیز می‌خواست نفت ما در اختیارمان باشد، گفت: هدف امام خمینی (ره) در وصیت نامه خود به ما سفارش کرده تا تحمل زحمت‌ها و رنج‌ها همیشه منطبق با هدف انسان است و هدف ما گسترش عبودیت خدا در جهان است.

وی ادامه داد: هدف گذاری امام خمینی(ره) آماده کردن جهان برای ظهور امام زمان(عج) است و این نشانه تفاوت ماهیت قیام ۱۵ خرداد با سه نهضت قبلی است.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: برای انقلاب اسلامی خیلی زحمت کشیده شده و برای پیروزی انقلابی شهدا و جانبازان و اسرای زیادی داده شده است. 

وی ادامه داد: امروز نیز که رهبر معظم انقلاب پرچمدار و میراث دار قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ و انقلاب اسلامی ایران است و در صورتیکه ذره‌ای مسامحه در انجام وظایف خود داشته باشیم ماخذه خواهیم شد و فردای قیامت باید پاسخگو باشیم.

شهید علی قدیرزاده، تنها شهید واقعه ۱۵ خرداد شهرستان کاشان و استان اصفهان است که به دلیل اعتراض نسبت به دستگیری امام راحل با ضرب گلوله ماموران شاه به فیض شهادت نائل شد، غیرت و جسارت این شهید والا مقام در دفاع از امام راحل و آرمان‌های انقلاب نشانه بصیرت بالای او بود که آن در زمان خفقان شجاعت شهید قدیرزاده را نشان می‌دهد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات