۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۷۵۹۰۴۵
دبیر کمیته اجرایی سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه راه نجات:

ترویج نهج‌البلاغه در میان رده‌های مختلف جامعه از اهداف اساسی ماست

ترویج نهج‌البلاغه در میان رده‌های مختلف جامعه از اهداف اساسی ماست
اصفهان- حجت‌الاسلام بیگی با بیان اینکه باید نهج‌البلاغه از محجوریت و مظلومیتی که دارد، خارج شود گفت: آنچه ما به دنبال آن هستیم جریان‌سازی نهج‌البلاغه در رده‌های مختلف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام علی اصغر بیگی، دبیر کمیته اجرایی «سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه راه نجات» ، ظهر امروز در نشست خبری این کنگره در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه این کتاب کتاب ثانی بشریت است و بعد از قرآن کتابی به پای نهج البلاغه نمی‌رسد، گفت: امیدواریم در این کنگره دو هدف به تحقق برسد، بحث‌های علمی و جایگاه مرجعیت علمی نهج البلاغه و فراگیر شدن مفاهیم نهج البلاغه در همه رده‌های جامعه، از کتابخانه ها و منابع آن استخراج شود و به عموم جامعه سرایت کند و حکمرانی علوی که با آن بسیار فاصله داریم متحقق شود.

وی ادامه داد: جلسات کمیته از خرداد سال قبل تشکیل شد و حدود ۳۰۰۰ دانشجو در کلاس و نشست‌های تخصصی مفاهیم و آشنایی با نهج البلاغه شرکت کرده‌اند. دبیر کمیته اجرایی سومین کنگره بین‌المللی نهج‌الابلاغه راه نجات، تصریح کرد: بعد از آن کمیته های علمی و اجرایی تشکیل شد و فراخوان ارسال مقاله به ۱۱۰ کشور جهان ارسال شد و امروز شاهد تعداد زیادی مقاله از کشورهای مختلف و حضور بیش از ۵۰ ملیت و کنگره هستیم که در این اجلاس حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: اجلاسیه روز دوشنبه، تاریخ ۱۱ تیرماه مصادف با روز مباهله در سالن همایش‌های اصفهان، با سخنرانان ملی و بین‌المللی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام بیگی با بیان اینکه در کنار این کنگره و برنامه های علمی آموز‌ش های مجازی از راه دور طراحی شده، افزود: چندین هزار نفر به صورت مجازی مباحث کنگره را دنبال و از آن استفاده خواهند کرد.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر نمایشگاه جانبی برای کنگره درنظر گرفته شده و از آثار و نگارش‌های صورت‌گرفته نهج البلاغه رونمایی خواهد شد.

دبیر کمیته اجرایی سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه از همزمانی برنامه‌ها با رویدادهای دیگر مانند فضای تبلیغاتی شهر اصفهان توسط شهرداری استان در هفته پیش‌رو، تصریح کرد: یک رویداد خانوادگی و دانش‌آموزی در حوزه نهج‌البلاغه خواهیم داشت، آنچه ما به دنبال آن هستیم جریان سازی نهج البلاغه در رده‌های مختلف است تا از این مظلومیتی که دارد خارج شود چرا که مطابق با نظرسنجی‌های صورت‌گرفته حدود دو درصد عموم جامعه و پنج درصد ازنخبگان با نهج‌البلاغه آشنا هستند./1304/

ارسال نظرات