۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۷
کد خبر: ۷۵۹۱۵۴

قرعه‌کشی برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در صدا و سیما

قرعه‌کشی برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در صدا و سیما
مراسم قرعه کشی برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوی با حضور نمایندگان ایشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، پخش زنده آیین قرعه‌کشی برنامه‌های تبلیغاتی رادیویی و تلویزیونی 6 نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از شبکه یک سیما و خبر پخش شد.

طی این قرعه‌کشی تقویم و‌ جزئیات زمان پخش مناظره‌ها، میزگردها، گفت‌وگوی ویژه خبری، مستندها و دیگر برنامه‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری مشخص شد.

این قرعه‌کشی با حضور نمایندگان نامزدهای انتخاباتی در مرکز همایش‌های صداوسیما با اجرای مجید یراق بافان برگزار شد.

این مراسم پس از قرائت قرآن و صلوات خاصه امام علی بن موسی الرضا با سخنرانی پیمان جبلی ریئس صدا و سیما آغاز شد.

پیمان جبلی رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در برنامه قرعه کشی مناظرات نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که یکشنبه از شبکه یک سیما پخش شد، ضمن تسلیت حادثه سقوط بالگرد شهدای خدمت گفت: آنچه در صحنه باشکوه تشییع شهدای خدمت مشاهده کردیم نشان از عظمت و شکوه سرمایه اجتماعی ملت بزرگ ما است که در عرصه های مهم به رخ جهانیان کشیده شده است.

وی افزود: حماسه بدرقه شهدای خدمت به حماسه انتخابات ریاست جمهوری امتداد دارد، سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران این قاب های ماندگار را چه در تشییع شهدای خدمت و چه در حماسه انتخابات به دنیا نشان خواهد داد و این مسئولیت سنگینی بر دوش صدا و سیمای جمهوری اسلامی است.

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان آنچه در پوشش مراسمات اخیر و وعده صادق، طوفان الاقصی و انتخابات پیش رو همه براساس راهبرد رسانه ملی اتفاق خواهد افتاد، اظهار داشت: سازمان صدا و سیما راهبرد تحولی و عدالت گستر در انتخابات را در پیش گرفته است.

جبلی با اشاره به حضور ملت در عرصه های تعیین سرنوشت کشور و انقلاب ادامه داد: این هویت یعنی راهبرد تحولی در کنار مردم سالاری دینی در انتخابات آتی به خوبی نمایان خواهد شد، در عرصه عدالت گستری رسانه ملی خود را موظف می داند ظرفیت های خود را در اختیار نامزدهای ریاست جمهوری قرار دهد تا دیدگاه های خود را به گوش ملت برسانند.

وی اضافه کرد: اقدامات رسانه ملی در آماده سازی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بلافاصله بعد از شهادت شهدای اردیبهشت شروع شد و اتفاقی که در دوره های قبل ظرف یکسال به طول می انجامید در این دوره کمتر از چند هفته اتفاق افتاده است که مصداق رویکرد راهبرد تحولی در رسانه ملی است.

جبلی تصریح کرد: از جامعه نخبگان کشور و دانشگاه ها در طراحی برنامه های انتخاباتی این دوره مدد گرفته ایم و سوالات میزگردها و سایر برنامه با توجه به مسائل مهم کشور، اسناد بالادستی، برنامه هفتم و منویات رهبری خواهد بود لذا طراحی برنامه و محورها با توجه به اولویت ها اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: انتظار مردم از نامزدها در فضای سالم تبلیغاتی و عدم تخطی از خطوط قرمز هاست تا مبادا شیرینی این راه را به تلخی مبدل کند و این انتظار به حقی است که مردم و رهبری معظم از فضای انتخاباتی دارند.

جبلی بیان کرد: برنامه های در نظر گرفته شده عبارتند از مناظره‌ها، میزگرد، مستند، برنامه های رو به دوربین، برنامه صف اول، برنامه گفتگوی ویژه و بدون تعارف که در رسانه ملی پخش خواهد شد. همچنین در تلوبیون برنامه ویژه هر نامزد وجود خواهد داشت.

وی در پایان ابراز داشت: چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگ زرینی را در کارنامه انقلاب اسلامی رقم خواهد زد؛ ان شاء الله ما و همه مردم در این رویداد سرنوشت ساز سهیم خواهیم بود.

سپس شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور و در ادامه مادر شهیدان زین الدین دقایقی را با مردم ایران گفت و گو کردند و معتقد بودند مردم پاسدار خون شهیدان خدمت خواهند بود و حماسه دیگری در کارنامه انقلاب ثبت خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور: انتخابات سالم و پرشور خواسته ماست

سیدمحمدتقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور در این مراسم با یادی از شهدای پرواز اردیبهشت و تقدیر از گام‌های ارزشمند صداوسیما در انتخابات مجلس، تصرح کرد: برابر اصل 131 قانون اساسی، حوادثی که منجر به کوتاه شدن یک دولت می‌شود و در این حادثه غمبار این اتفاق افتاد باید انتخابات دیگری برگزار شود. از شورای نگهبان هم بایستی به خاطر دقت و سرعت عمل و تلاش شبانه روزی تشکر کنیم. قاعدتاً کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات کنترل و مواظبت کند فرآیند تبلیغات بنابر قوانین پیش برود.

وی افزود: ان‌شاءالله هرآنکس را که مردم انتخاب کنند بر منصب ریاست جمهوری خواهد نشست. امیدوارم در کنار هم مسیر را به گونه‌ای رقم بزنیم که انتخاباتی سالم و پرشور را داشته باشیم و همین خواسته کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات است. برنامه‌ها رصد می‌شود و با همکاری شما نمایندگان ستادهای انتخابات نامزدها اتفاق خواهد افتاد.

شاهچراغی تأکید کرد: آن چیزی که به عنوان برادر کوچکتر خدمت همه نامزدها و نمایندگان‌شان عرض می کنم براساس توقع و انتظار مردم و فرمایشات مقام معظم رهبری در سالروز ارتحال امام(ره) این انتخابات به نحو شایسته برگزار شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور صحبت‌های خودش را با خاطره‌ای از یک شهید نوجوان در دوران دفاع مقدس به پایان رساند.

مادر شهیدان زین الدین: شرکت در انتخابات مشت محکمی به صهیونیست هاست

پس از آن ارتباط زنده‌ای با حرم حضرت معصومه و مادر شهیدان زین‌الدین برقرار شد.

وی تأکید کرد: خدایی ناکرده در این تبلیغات آبرویی از کسی برده نشود و اشاعه فحشا گناه کبیره است. ما به عنوان خانواده شهیدان، توقع داریم کسانی که در این منصب قرار می‌گیرند برای رضای خدا کار کنند. اگر این نامزدها می‌خواهند خداوند دوست‌شان داشته باشد خدمت کنند وگرنه غیر از این باشد در آخرت عذابی سخت نصیب‌شان خواهد شد.

مادر شهیدان زین الدین همچنین توصیه کرد: امروز شرکت در انتخابات مشت محکمی به صهیونیست هاست. آنچه امروز در میدان غزه می‌بینیم کشت و کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان و خانواده هاست.

وی افزود: این مناصب امانتی است که به خاطر همه شهدایی که در این راه دادیم و آخرین آنها آیت‌الله رئیسی و همراهانشان به درجه شهدای خدمت نائل آمدند مشارکت حداکثری ضرورت دارد. خانواده شهدا این انتظار را از رئیس‌جمهور آینده دارند که مثل آقای رئیسی از خودشان بیخود باشند و از هر جهت فکر مردم باشند و چشم و گوش‌شان به فرمان مقام معظم رهبری باشد.

مادر شهیدان زین‌ الدین ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله همه مردم در صحنه باشند سعی کنید به کسی رای بدهید که از بهترین ویژگی‌ها برخوردار باشد و برای این مرز و بوم موفقیت آفرین شود.

پدر شهید محمدحسن براهویی: باید کسی انتخاب شود که خدمتگزار باشد و بار برای مردم نشود

در بخش بعدی ارتباطی با پدر شهید محمدحسن براهویی از سیستان و بلوچستان برقرار شد.

او توصیه‌هایی برای نامزدهای انتخاباتی و حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری داشت که این‌گونه مطرح کرد: در انتخابات زودهنگام که رئیس جمهورمان شهید شد باید کسی انتخاب شود که خدمتگزار باشد و بار برای مردم نشود. رئیس جمهور برای همه است و ما می‌خواهیم رئیس‌جمهور خدمتگزار جان نثار و راه شهدا را ادامه دهد. تقاضا داریم مردم مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشند.

در ادامه مراسم، لحظاتی از دیدارها و سفرهای آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور شهید پخش شد.

آغاز قرعه کشی...

فرزند شهید حسین پورجعفری اولین قرعه را برداشت و نام مصطفی پورمحمدی بیرون آمد. حجت‌الله ایوبی که نماینده این نامزد انتخاباتی است شماره این نامزد را برداشت که شماره یک به این نامزد اختصاص پیدا کرد.

همسر شهید هسته‌ای  رضایی‌نژاد قرعه دوم را برداشت که نام مسعود پزشکیان را از گوی خارج کرد. نماینده این نامزد انتخاباتی شماره این نامزد را از گوی برداشت که شماره دو به این نامزد اختصاص پیدا کرد.

مادر شهیدان افشاری قرعه سوم را برداشت که نام سعید جلیلی از گوی بیرون آمد. نماینده این نامزد انتخاباتی شماره این نامزد را از گوی برداشت که شماره پنج به این نامزد اختصاص پیدا کرد.

پدر شهیدان کاشی قرعه چهارم را برداشت که نام امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی از گوی بیرون آمد. نماینده این نامزد انتخاباتی شماره این نامزد را از گوی برداشت که شماره چهار به این نامزد اختصاص پیدا کرد.

جواد فروغی از قهرمانان تیراندازی قرعه پنجم را برداشت که نام محمدباقر قالیباف را از گوی خارج کرد. سیدمحمود رضوی نماینده این نامزد انتخاباتی شماره این نامزد را از گوی برداشت که شماره سه به این نامزد اختصاص پیدا کرد.

گل علی بابایی از نویسندگان خاطرات دفاع مقدس قرعه ششم را برداشت که نام علیرضا زاکانی را از گوی خارج کرد. نماینده این نامزد انتخاباتی شماره این نامزد را از گوی برداشت که شش به این نامزد اختصاص پیدا کرد.

قرعه‌کشی برنامه‌های انتخاباتی صداو سیما برگزار شد

بر اساس قرعه‌کشی، حجت الاسلام مصطفی پور محمدی با شماره ۱، مسعود پزشکیان با شماره ۲، محمد باقر قالیباف با شماره ۳، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با شماره ۴، سعید جلیلی با شماره ۵ و علیرضا زاکانی با شماره ۶ در جدول قرار گرفتند.

ارسال نظرات